کد خبر: ۱۲۳۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
گروه استان‌ها- مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان گفت: شرکت‌هایی که در عرصه تولید محصولات فناورانه مقابله با کرونا در گیلان فعال هستند حمایت مالی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، دانیال صابر سمیعی امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه صندوق پژوهش و فناوری از شرکت‌های گیلانی که محصولات تولیدی آن‌ها مرتبط با شیوع کرونا است حمایت‌ می‌کند اظهار داشت: مقابله با شیوع کرونا در کشور اقدام مؤثر تمامی نهادهای اثرگذار در این حوزه را می‌طلبد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان با اشاره به اینکه این صندوق نسبت به طراحی برنامه حمایت مالی سریع از محصولات فناورانه در عرصه مقابله با شیوع این بیماری اقدامات خوبی انجام داده است افزود: در این زمینه ضمن اعلام فراخوان و دریافت‌ طرح‌های نوآورانه برای مقابله با شیوع کرونا نسبت به تأمین مالی طرح‌ها اقدام شد.

صابر سمیعی بررسی تقاضاهای دریافتی متقاضیان و طرح‌های معرفی شده از سوی نهادها با توجه به مجوزهای مرتبط و در نهایت عقد قرارداد با صندوق‌های پژوهش و فناوری گیلان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: اعطای تسهیلات لازم از جمله اقداماتی است که صندوق پژوهش و فناوری گیلان در ماه‌های اخیر نسبت به تحقق آن اقدام کرد.

وی اعلام فراخوان عمومی از طرح‌های فناورانه از سوی پارک علم و فناوری را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه طرح‌های بسیار خوب و کارآمدی از شرکت‌های دانش بنیان و فناور دریافت شده است گفت: صندوق پژوهش و فناوری گیلان در مرحله نخست با منابع داخلی خود  مبالغ خوبی را به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت کرد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان از پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان افشانه گیاه خزر و مزه سازان نو پژوه شمال خبر داد و با تأکید بر اینکه این صندوق به رسالت حمایتی خود عمل می‌کند افزود: خط تولید بسیاری از شرکت‌ها برای مقابله با شیوع کرونا   جهت تولید محصولات لازم برای مقابله با این بیماری تغییر پیدا کرد.

صابر سمیعی با اشاره به اینکه شرکت‌های افشانه گیاه خزر تولیدکننده حشره‌کش گیاهی با فناوری نانو و شرکت دانش‌بنیان مزه سازان نو پژوه شمال تولیدکننده شیرین‌کننده گیاهی مایع استویا بنا به ضرورت خط تولید را تغییر دادند افزود: محلول ضدعفونی کننده دست و سطوح و محلول الکل ضد عفونی کننده توسط این شرکت‌ها تولید می‌شود.

وی اعطای اعتباراتی حدود 22 میلیارد و 500 میلیون ریال به 18 شرکت با همکاری صندوق پژوهش و فناوری گیلان را مورد توجه قرار داد و گفت: این شرکت‌ها توانستند با پشتیبانی‌های انجام شده از اعتبارات طرح تسهیلات به شرکت‌های متضرر و آسیب دیده از کرونا که حاصل همکاری مشترک چندین نهاد و دستگاه است استفاده کنند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان اعطای تسهیلات سرمایه در گردش فوری به شرکت‌های آسیب‌‌دیده از شیوع کرونا را در شرایط کنونی امری لازم تلقی کرد و افزود: این صندوق در این زمینه هم فعال است به طوری‌که تنها به یک شرکت آسیب‌دیده فعال در حوزه مواد ضد‌عفونی بیش از یک میلیارد ریال تسهیلات اختصاص داد.

صابر سمیعی با بیان اینکه شرکت‌های فعال در تولید محصولات مقابله با کرونا می‌توانند با ارسال نامه به این صندوق و اعلام طرح کسب و کار خود متقاضی وام‌های حمایتی سرمایه گردش شوند گفت: ارائه تسهیلات مالی، صدور ضمانت‌نامه، لیزینگ محصولات فناورانه و توانمندسازی از دیگر خدمات صندوق پژوهش و فناوری گیلان است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان مراجعه شرکت‌ها و استارتاپ‌ها به سایت صندوق پژوهش و فناوری گیلان به نشانی gilanfund.ir جهت دریافت خدمات را مورد اشاره قرار داد و گفت: صندوق پژوهش و فناوری گیلان در شرایط کنونی تمام تلاش خود را برای رونق بخشیدن به تولیدات نوآورانه انجام می‌دهد.

انتهای پیام/614/ ت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار