کد خبر: ۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
وزیر امور اقتصادی و دارایی:
وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار گفت: برای خروج غیرتورمی از رکود اقتصادی نیاز به همکاری و هم‌فکری مردم است و بدون آن، این هدف محقق نمی‌شود.
به گزارش تجارت آنلاين، علی طیب نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی در حاشیه بزرگداشت مقام خبرنگار، در پاسخ به فارس مبنی بر اینکه آیا 10 میلیون نفر از افراد پردرآمد از یارانه بگیران حذف می‌شوند، گفت: بر اساس آخرین بررسی که مرکز آمار ایران انجام داده حداکثر 200 هزار نفر از کسانی که قطعاً می‌توانند از یارانه حذف کرد، قابل شناسایی هستند.

خبرنگار فارس به وزیر گفت: اگر شما قصد اجرای قانون و حذف پردرآمدها از دریافت یارانه داشته باشید، رسانه‌ها نیز پشت‌سر شما قرار دارند و از این کار حمایت می‌کنند. وزیر در پاسخ گفت: ما هم می‌خواهیم قانون اجرا شود، اما سازوکار شناسایی دقیق افراد پردرآمد فعلاً در این حد است.

خبرنگار فارس با قرائت آیه «یمحق الله الربا و یربی الصدقات»‌ یعنی خداوند ربا را در تاریکی و محاق قرار می‌دهد و برعکس صدقات و انفاقات و تولید را پرورش می‌دهد که باعث رشد می‌شود، آیا دولت نمی‌خواهد برای خروج از رکود نرخ سود بانکی را نیز کاهش دهد؟

وزیر در پاسخ گفت: الزاماً نرخ سود پایین بانکی به معنای حذف ربا نیست و برای حذف ربا باید اساسی کار کنیم، اما کاهش نرخ سود خود به خود به رونق تولید کمک می‌کند.به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی شب گذشته در مجموعه فرهنگی شهید گرکانی وزارت اقتصاد در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار اعلام کرد، لازمه موفقیت بسته سیاستی دولت برای خروج غیرتورمی از رکود اقتصادی، توافق عمومی جامعه و همکاری با دولت است.

وی افزود: دولت قبل از اجرا انتشار بسته سیاستی خروج از رکود را انجام داد تا از نقدها و نقطه‌نظرات کارشناسان استفاده کرد و اجرای این سیاست‌ها مستلزم همفکری و همدلی مردم و دستگاه‌های حکومتی با یکدیگر است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه امسال از جانب مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است، گفت: شرایط جامعه از نظر اقتصادی خطیر است و واژه مدیریت جهادی به این معناست که تلاش بیش از متعارف برای دفاع از ارزش‌های اسلامی و انسانی باید انجام شود.

وی تأکید کرد: مجموعه قوا، مجلس و مردم باید در کنار دولت و هم صدا باشند، تا خروج غیرتورمی از رکود به راحتی انجام شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خبرنگاران را در خط مقدم جهاد اقتصادی برای مقابله با وضعیت رکود تورمی فعلی عنوان کرد و گفت: اگر امروز اقتصاد از رکود خارج شود و در این عرصه موفق باشیم، در عرصه مبارزه سیاسی هم توفیق با ما خواهد بود.

وی از رسانه‌ها خواست، به نقد منصفانه برنامه‌های دولت بپردازند و با نقطه نظرات کارشناسی آن را تکمیل کنند.

طیب‌نیا افزود: سال قبل در چنین روزهایی دولت روی کار آمد که وضعیت اقتصادی آشفته بود.

وی تأکید کرد: شرایط خطیر و بحرانی تورم اقتصادی وضعیتی ترسیم کرده که از آن به یک جنگ تحمیلی و بلکه سخت‌تر یاد می‌شود که این جنگ تمام عیار اقتصادی به مردم تحمیل شده است.

طیب‌نیا تأکید کرد: دولت سال گذشته توفیقات قابل ملاحظه‌ای داشته واین به دلیل هم‌فکری و همراهی مردم و دولت است.

طیب‌نیا افزود: برای خروج از شرایط رکود اقتصادی که منجر به تشدید تورم نشود، نیاز به همفکری و همراهی مردم دارد و این برای اولین بار است که قبل از تقدیم لایحه به مجلس سیاست‌های دولت در معرض افکار عمومی و کارشناسان قرار گرفته تا با نقدهای منصفانه کمک کنند، این بسته بهتر تدوین شود.

وی تأکید کرد: سیاست‌های تکمیلی بسته خروج از رکود که در واقع یک بسته نیست، بلکه یک بازه‌ای از سیاست‌هاست که با نقطه‌نظرات کارشناسی تکمیل می‌شود و ما از نقدهای رسانه‌ای در این بسته استقبال می‌کنیم.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930526000054#sthash.iTuB2kVm.dpuf
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار