کد خبر: ۱۲۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۱
معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در مدت انجام پروازهای نوروزی مشکل خاصی در ایمنی پروازها وجود نداشته است درباره سانحه هوایی روز گذشته در اروپا گفت: این سانحه هوایی دید مردم اروپا را نسبت به صنعت هواپیمایی بد می‌کند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس، حمید حبیبی درباره وضعیت ایمنی هواپیماها با توجه به انجام بخشی از پروازهای نوروزی اظهار کرد: طی مدتی که از آغاز سفرهای نوروزی گذشته مشکل خاصی در حوزه استاندارد هواپیماها نداشتیم البته تاخیرات هوایی وجود داشته اما به شرکت‌های هواپیمایی تاکید و آن‌ها را موظف کردیم قبل از رفع حتی کوچکترین نقص فنی در هواپیما اجازه پرواز صادر نکنند و حتما قبل از پرواز سلامت هواپیما تایید شود.
 
وی با بیان اینکه ایمنی و حفظ جان مسافران به نسبت زمان در اولویت پروازها قرار دارد ادامه داد: در مدت انجام سفرهای نوروزی در جهت ایمنی و استاندارد پروازها تلاش بسیاری شده است.
 
معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه درباره سانحه روز گذشته هواپیمای ایرباس ای 320 شرکت هواپیمایی جرمانی وینگز در مسیر بارسلونا(اسپانیا)-دوسلدورف(آلمان) که در ارتفاعات آلپ دچار حادثه شد گفت: متاسفانه روز گذشته این سانحه رخ داد که ضربه به صنعت هواپیمایی بود.
 
حبیبی با بیان اینکه متوسط سن هواپیمایی که روز گذشته دچار سانحه شد 24 سال بود گفت: این هواپیمای ریجیستری شده در کشور آلمان و تحت نظارت شرکت‌های هواپیمایی این کشور بود که بعد از تقاضای خلبان برای کاهش ارتفاع بعد از مدتی از صفحه رادار خارج و دچار سانحه شد و می‌توان گفت این حادثه جزء نادرترین سوانح هوایی بود.
 
وی در ادامه درباره هواپیمایی ایرباس ای 320 گفت: این نوع هواپیما از مدرنترین هواپیماهای دنیا است و علاوه بر شرکت فرانسوی ایرباس، محصول مشترک چند کشور اروپایی از جمله آلمان است که از بالاترین استانداردهای روز دنیا در صنعت هواپیمایی برخوردارند.
 
معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه این سانحه هوایی دید مردم اروپا را نسبت به صنعت هواپیمایی بد می کند افزود: در حال حاضر حدود 5 هزار فروند از مدل های مختلف ایرباس ساخته شده است و در ناوگان حمل و نقل هوایی جهان فعالیت می کند.
برچسب ها: ایرباس ، مدرن ، هواپیما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار