کد خبر: ۱۲۴۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
گروه استان‌ها ـ با خروج استان هرمزگان از لیست استان‌های با وضعیت قرمز کرونا و کاهش نسبی بیماران بستری و جان باختگان، همچنان بخش‌های آی سی یو پر هستند و هر جای خالی در این تخت‌ها سریعا پر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، در مجموع هفته گذشته تا کنون، بیماران بستری کاهش اندکی داشته است درحالی که تعداد بیماران بخش ICU همچنان بالا است و تغییری نکرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این خصوص گفت: موارد مثبت و بستری استان در حال کاهش است و ادامه این روند، نتیجه‌اش در هفته‌های آتی دیده خواهد شد البته در بخش ICU همچنان بیمار داریم.

دکتر فرشیدی ادامه داد: اکنون مشکل ما در تخت‌های آی سیو است که میزان بستری‌هایش ثابت مانده است و کسانی هم که بهبود می‌یابند فرد دیگری جایگزین آنها می‌شود، در حال حاضر 85 تخت در حال ارائه خدمات آی سی یو در استان هستند.

وی ضمن تاکید بر گران شدن تجهیزات و خستگی بیش از حد کادر درمان، خاطرنشان کرد: نگرانی ما این است که مردم مجددا سهل انگاری کرده و دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند و شاهد افزایش دوباره آمار باشیم.

چرا تعداد بیماران ICU کم نمی‌شود؟

جهت پاسخ به این سوال که چرا باوجود کاهش بیماران بستری، همچنان آمار بیماران ICU بالاست، به سراغ متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان رفتیم. 

دکتر پریوش داوودیان گفت: بیماران بستری در آی سی یو، اصطلاحا بیماران ماندگاری هستند و طولانی مدت در بیمارستان بستری می‌شوند و همچنین مراقبت‌های به مراتب سخت‌تر و بیشتری احتیاج دارند.

رئیس مرکز تحقیقات عفونی و گرمسیری هرمزگان افزود: دوره درمان این بیماران شاید تا یک ماه نیز به طول انجامد که اضافه شدن بیماران جدید به این بخش باعث بالا بودن آمار ICU می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سایر بیماران بستری که در وضعیت حاد به سر نمی‌برند، اغلب به داروها و روش‌های درمانی بهتر پاسخ می‌دهند و مدت زمان کمتری در بیمارستان، بستری هستند.

لازم به ذکر است کرونا در هرمزگان تا اول مرداد ماه جان 475 نفر را گرفته است و کماکان 414 بیمار در سطح استان بستری هستند که از تعداد 85 بیمار در آی سی یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند و حال 30 نفر نیز وخیم اعلام شده است. 

همچنین با محاسبه اطلاعات گفته شده از صدا و سیما استان و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تاکنون بطور تقریبی بیش از 19 هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام/868/ش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار