کد خبر: ۱۲۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۴
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان از آتش‌سوزی کوه واقع در ضلع شمالی دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: پس از یک ساعت تلاش آتش اطفا شد.

مجید امیرفضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ساعات پایانی روز گذشته کوه مجاور دانشگاه آزاد سایت امام دچار حریق شد که بلافاصله پس از اعلام حادثه نیروهای آتش‌نشانی به محل اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با بیان اینکه برای اطفای این حریق دو اکیپ 10 نفره از ایستگاه 2، در محل حضور پیدا کردند، گفت: همچنین خودروهای اعزامی نیز دو دستگاه بود.

وی با اشاره به اینکه آتش‌نشانان برای اطفای حریق مجبور شدند از کوه بالا بروند، بیان کرد: اطفای حریق که زحمت بسیاری هم برای آتش‌نشانان داشت، حدود یک ساعت طول کشید.

امیرفضلی از افزایش حریق به خاطر افزایش دمای هوا خبر داد و تصریح کرد: از شهروندان هم تقاضا داریم در این شرایط نکات ایمنی را بیشتر رعایت کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: از شهروندان می‌خواهیم، در صورت نیاز به افروختن آتش، موارد ایمنی را به دقت رعایت و قبل از ترک محل از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کرده و  از انداختن ته سیگار یا کبریت روشن روی زمین و یا روشن کردن آتش به منظور تفریح خودداری کنند.

وی تصریح کرد: برخی مواقع، آتش‌سوزی مراتع و علف‌های هرز در مسیرهای صعب‌العبور اتفاق می‌افتد که حضور خودرویی آتش‌نشانان امکان‌پذیر نبوده و آنان مجبور هستند به‌صورت پیاده طی مسیر کرده و با بیل و آتش‌کوب، نسبت به اطفای حریق اقدام کنند که این نیز بسیار سخت و وقت‌گیر است.

انتهای پیام/73005/ق

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار