کد خبر: ۱۲۵۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
نماینده مردم کرج مطرح کرد:
کرج - نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برداشت بی رویه منابع آبی در استان، گفت: این مهم موجب فرونشست یک متری زمین در برخی مناطق استان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عسگری عصر یکشنبه با حضور در جلسه رسمی شورای شهر کرج با اشاره به اینکه شورای شهر نهاد مردمی مهمی است، گفت: باید پارلمان‌های محلی و ملی در کنار هم حرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه در مجلس شورای اسلامی برای افزایش ظرفیت‌های ملی برای استان البرز تلاش می‌کنیم، گفت: استان البرز در بودجه‌های عمرانی و هزینه‌ای رتبه سی ام را دارد، گفت: در حالی که تراکم جمعیتی استان البرز بالا است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بحث تخصیص بودجه‌های استانی، به جمعیت توجه‌ای نشده است، گفت: از طرفی جایگاه‌ها استان‌ها در بحث سرانه‌ها نیز باید مورد توجه باشد.

عسگری در خصوص مالیات بر ارزش افزوده نیز گفت: پیگیر بازگرداندن این مهم برای شهرداری‌ها در راستای رسیدن به درآمدهای پایدار شهری هستیم.

وی در خصوص حل مشکلات ترافیک استان البرز به ویژه کلان‌شهر کرج، گفت: در این راستا پروژه‌های مهمی همچون ادامه آزادراه همت، بزرگراه شمالی و آبیک - چرمشهر دنبال شده که در پاییز قرار است پروژه آبیک - چرمشهر افتتاح شود.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حال حاضر یکی از اولویت‌های مهم استان مسئله آب است، گفت: در برخی مناطق استان با افت کیفیت آب و قطعی چند ساعته مواجه هستیم.

عسگری با اشاره به بازدیدی که اخیراً از سد کرج و تونل انتقال آب این سد داشته است، گفت: تصفیه خانه‌های موجود در استان ظرفیت کافی برای انتقال آب را ندارند، باید تصفیه خانه جدید احداث شود در کنار آن حق آبه از سد طالقان و مشکل برداشت بی رویه از منابع آبی زیرزمینی نیز باید پیگیری شود.

وی با بیان اینکه برداشت بی رویه از منابع آبی زیرزمینی موجب فرونشست یک متری زمین در برخی نقاط استان البرز شده است، افزود: تغذیه مصنوعی دشت‌های پایین دست استان در دستور کار است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: شفافیت اتوماسیون شهرداری کرج اقدامی شایسته است باید عملکردهای مالی به مردم ارائه شود تا جلوی رانت و فساد گرفته می‌شود.

عسگری در پیان گفت: موضوع املاک شهر نیاز به بانک اطلاعاتی و سامانه‌ای جامع بر اساس سرمایه‌های موجود دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار