کد خبر: ۱۲۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳

به گزارش جام نیوز، «سایمون تیسدال» ستون‌نویس گاردین: پامپئو ترور ژنرال ایرانی را اینطور توجیه کرد که او یک تهدید «قریب‌الوقوع» برای منافع ایالات متحده بود.

گزارشگر ویژه سازمان ملل، این قتل را غیرقانونی خواند و اعلام کرد شواهدی مبنی بر حمایت از ایده (پامپئو) وجود نداشت.

پامپئو که یک شخصیت تندروی ایران‌ستیز است، ماه‌ها خواستار  هدف قرار گرفتن سلیمانی شده بود و در نهایت ترامپ را به صدور فرمان این قتل متقاعد کرد.

پامپئو سال گذشته با خوشحالی، اذعان به دروغگویی کرد و گفت: من مدیر سیا بودم. ما دروغ می‌گفتیم، ما تقلب می‌کردیم، ما دزدی می‌کردیم و اینطور بود که ما یک دوره کامل آموزشی (برای دروغگویی، تقلب و دزدی) داشتیم.

پامپئو که تاثیرگذارترین مشاور ترامپ و جانشین احتمالی اوست، چهره بی‌پرده و عصبانی از شکل دوم قدرت مخل، مزاحم و دروغگوی آمریکاست.

پامپئو و دیگر دوستان ستیزه‌جوی او همه آنچه در توانشان بوده انجام داده‌اند تا از باز بودن خطوط ارتباطی بریتانیا و متحدان اروپایی‌اش با ایران بعد از اقدام ترامپ در دبه کردن برجام ممانعت کنند.

آنها اکنون به نظر می‌رسد با اسرائیل شروع به یک جنگ مخفیانه خرابکاری علیه تهران کرده باشند؛ اگر کار به جنگ (علنی) بکشد، آنها از بریتانیا انتظار حمایت خواهند داشت.

باور اوانجلیک پامپئو و مواضع «آخرالزمانی» او می‌تواند تلاش‌های ایالات متحده برای از بین بردن یک هدف دیگر بریتانیا که همان راهکار دو دولتی برای اسرائیل-فلسطین باشد را توضیح دهد.

حمایت پامپئو و دوستان صهیونیست‌ مسیحی او از اسرائیل بی‌قید و شرط و غیرقابل سازش است. او یک بار به اسرائیلی‌ها گفت که ترامپ فرستاده خداوند برای نجات یهودیان از دست فارس‌ها (ایرانی‌ها) است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار