کد خبر: ۱۲۵۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: به دنبال استقبال مخاطبان از مجموعه شعری با گویش محلی دهکردی، این کتاب به چاپ دوم رسید.

قاسم اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، از چاپ دوم مجموعه شعر«قوطی بیگیر بینشون» خبر داد و گفت: این مجموعه شعر سروده اسفندیار ساکنیان است که در سال ۱۳۸۶  به چاپ رسید و با سرمایه‌گذاری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری و  همکاری انتشارات سوره مهر حوزه هنری منتشر شد.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: «قوطی بیگیر بینشون» مجموعه شعری با گویش محلی دهکردی است که به دنبال استقبال مخاطبان در همان سال‌های نخست چاپ کمیاب شد و با توجه به درخواست مکرر عموم و علاقمندان در سال جاری چاپ مجدد در دستورکار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: این کتاب شامل چهار بخش غزل‌ها، دوبیتی‌ها، شعرهای سپید و سایر سروده‌های اسفندیار ساکنیان دهکردی است که  در گویش محاوره و فرهنگ عامه( فولکلور) منتشر شده است.

اسماعیلی با اشاره به تغییر طرح جلد و صفحه‌آرایی کتاب در چاپ جدید، افزود: این مجموعه شعر در یک‌هزار و 250 نسخه به چاپ رسیده و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مجازی انتشارات سوره مهر در کشور و یا حوزه هنری استان این اثر را تهیه کنند.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حفظ و پاس‌داشت فرهنگ ملی ایرانی اسلامی در کشور و جامعه از ضرورت‌هاست، عنوان کرد: با توجه به سبک زندگی جدید و مواجهه تمدنی فرهنگ ایرانی اسلامی با سایر تمدن و فرهنگ‌ها باید عناصر خرده فرهنگ‌های بومی و محلی را زنده نگه داشت.

وی اضافه کرد: هدف حوزه هنری استان از انتشار این مجموعه و دیگر مجموعه‌های محلی حفظ و معرفی این خرده فرهنگ‌ها و انتقال آن به نسل جوان در راستای تحکیم بنیان‌های هویت ملی است.

انتهای پیام/68023/م
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار