کد خبر: ۱۲۵۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
امام‌جمعه گرمسار:
گرمسار- امام‌جمعه گرمسار با اشاره به اینکه اسلام دین کامل و جامعی است که برای تمام زندگی بشر برنامه دارد، گفت: پرداخت خمس و زکات فقر را در جامعه از بین می‌برد.

حجت‌الاسلام علیرضا آرامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مشکلات اقتصادی امروز که در جامعه به بسیاری از اقشار مختلف مردمی آسیب وارد کرده است، اظهار داشت: پرداخت خمس و زکات نقش مؤثری در فقرزدایی از جامعه ایفا می‌کند و آحاد مردم باید نسبت به پرداخت آن اهتمام ویژه‌ای بورزند.

وی با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای پرداخت زکات و خمس بیان کرد: همه این وجوهات شرعی در راستای برقراری عدالت و مساوات و جلوگیری از فاصله طبقاتی تعیین‌شده است.

امام‌جمعه گرمسار با اشاره به در پیش رو بودن دهه ولایت و اعیاد قربان و غدیر بیان کرد: نذورات و قربانی‌ها مستحبی است و بخش زیادی از گوشت قربانی باید در بین نیازمندان توزیع شود و این در حالی است که اطعام نیازمندان در عید سعید غدیر ازنظر معنوی جایگاه والایی دارد.

آرامی بابیان اینکه اگر مردم به دستورات دینی عمل کنند فقیری در جامعه نخواهیم داشت، تصریح کرد: مردم گرمسار در حوزه پرداخت خمس مشارکت خوبی دارند اما این آمار در سطح کشور ضعیف است.

وی درباره نحوه هزینه کرد و توزیع خمس و زکات بیان کرد: وجوهات مردم در قالب زکات از شهرستان خارج نمی‌شود و توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) بین نیازمندان در سرفصل‌های مشخص مصرف می‌شود.

امام‌جمعه گرمسار گفت: خمس باید به مراجع تقلید پرداخت شود و برای تسهیل در امر پرداخت خمس، ائمه جمعه نمایندگان مراجع تقلید هستند که پس از جمع‌آوری این وجوهات به مراجع ارسال می‌شود.

آرامی در ادامه با تأکید بر اینکه بخشی از خمس جمع‌آوری‌شده به شهرستان بازمی‌گردد، خاطرنشان کرد: بخش دیگر آن بین فقرا، سادات فقیر و برای ترویج دین به حوزه‌های علمیه تعلق می‌گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار