کد خبر: ۱۲۵۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
امام جمعه زاهدان:
زاهدان- امام جمعه زاهدان گفت: عید قربان عید بندگی خدا و غلبه بر هواهای نفسانی است و سنت قربانی کردن و کمک به نیازمندان جامعه باید همواره مدنظر باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی محامی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که در مسجد جامع زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: تقوا موضوع بسیار مهمی است که باید همیشه خودمان و دیگران را به این امر مهم سفارش کنیم.

وی با اشاره به اینکه الگوگیری از اولیا خداوند و تهذیب نفس یکی از راه‌های دستیابی به تقوای الهی است، افزود: زندگی باتقوا زمانی حاصل می‌شود که انسان در برابر گناه مقاومت کند و زندگی پاکیزه ای داشته باشد.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه تقوا محصول مراسم حج و قربانی کردن است، ادامه داد: عید قربان عید بندگی خدا و غلبه بر هواهای نفسانی است و سنت قربانی کردن و کمک به نیازمندان جامعه باید همواره احیا شود.

وی با تاکید بر اینکه در این ایام با توجه به شیوع ویروس کرونا باید نکات بهداشتی به دقت رعایت شود، گفت: حفظ جان مسلمین واجب است از همین رو باید توصیه‌های بهداشتی را در اجتماعات و مراسمات اعیاد غدیر و قربان و همچنین ایام عزاداری ماه‌های محرم و صفر مدنظر داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به مرحله اول رزمایش کمک‌های مومنانه تصریح کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص کمک‌های مومنانه و همچنین با توجه به مشکلات اقتصادی مردم در ایام شیوع کرونا باید این رزمایش با قوت ادامه داشته باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار