کد خبر: ۱۲۶۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
شهردار کرمان با بیان اینکه بالغ بر ۴۰۰ حکم تخریب در حاشیه شهر کرمان صادر شده گفت: رسمیت دادن به پروسه بیمارگونه حاشیه نشینی تبعات منفی زیادی داشته است.

به گزارش خبرآنلاین از کرمان : سیدمهران عالم‌زاده صبح امروز با بیان اینکه روند مقابله با حاشیه نشینی در یک پروسه زمان‌بر است که به نظر می‌رسد اقدامات انجام شده در این راستا تاکنون موفق نبوده است اظهار داشت: متاسفانه در امر مبارزه با حاشیه‌نشینی به دنبال پاک صورت مسئله هستیم غافل از اینکه تا زمانی که علت برطرف نشده معلول همیشه وجود دارد.

وی با ابراز اینکه در این مسیر گاهی مسیر را اشتباه رفته‌ و با اقدامات خود به آن جنبه قانونی دادیم تصریح کرد: گاهی اقدامات ما به پروسه بیمارگونه حاشیه نشینی را رسمیت داده که این اقدامات تبعات منفی زیادی داشته حاشیه‌نشینی را توسعه داده است.

شهردار کرمان به اجرایی نشدن احکام تخریب بناها در حاشیه شهر کرمان به دلایل مختلف اشاره کرد و گفت: بالغ بر ۴۰۰ حکم تخریب توسط شهرداری کرمان صادر شده که تعدادی از آنها هنوز اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه عدم اجرای احکام باعث می‌شود که برخوردهای ما بازدارندگی لازم را نداشته باشد افزود: شاید تبعات اجتماعی حاصل از تخریب باعث شده که این کار به تعویق بیفتد.

عالم‌زاده با اشاره به اینکه نیاز نیست تمام تخریب‌ها در یک زمان انجام شود گفت: می‌توان این اقدامات را به تدریج انجام داد تا تبعات آن کم شود و از طرف دیگر مردم مقابله جدی قانون با این مسئله را ببینند.

وی تصریح کرد: زمانی که مردم می‌بینند عده‌ای سال‌ها در این مناطق حاشیه‌ای شهر زندگی کرده و آب و برق رایگان هم استفاده می‌کنند این مسئله خود تشویقی برای گسترش حاشیه‌نشینی است.

شهردار کرمان با بیان اینکه باید بحث حاشیه نشینی را به صورت ریشه‌ای برطرف کرد گفت: تخریب ساخت و سازهای غیرقانونی در حاشیه شهر باعث می‌شود بقیه بدانند برخورد قانونی و جدی با این مسئله انجام می‌شود.

وی با عنوان اینکه در کنار این مسئله باید دو محور اسکان موقت و توانمندسازی افراد ساکن در حاشیه شهر را نیز اجرایی کنیم افزود: در کنار حمایت از این افراد باید بدون مماشات با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد شود و به گونه‌ای این افراد را به درون شهرها بیاوریم.

عالم‌زاده با اشاره به ضرورت راه‌اندازی یگان‌های ویژه با مشارکت نهادهای مربوطه در راستای برخورد قانونی با ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهر گفت: محدوده حریم شهر کرمان ۶ برابر مساحت شهر است که نظارت بر آن کار سختی است.

وی با عنوان اینکه مساحت شهر کرمان ۱۳ هزار هکتار بوده و ۷۹ هزار هکتار حریم شهر است که نظارت بر آن نیروی زیادی می‌خواهد افزود: شهرداری کرمان با کمبود نیرو و امکانات روبه‌رو است.

48

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار