کد خبر: ۱۲۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
به گزارش تجارت آنلاين، رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور ابراز امیدواری کرد: سال 94 سال رفع دغدغه‌های مهم کارگران و پرداختن به اشتغال جوانان باشد.

فتح الله بیات در گفت‌وگو با ایسنا،‌ اظهار کرد: در سال جدید هیچ موضوعی را از امنیت شغلی نیروی کار و تامین معیشت کارگران مهمتر نمی‌دانیم و معتقدیم که اگر امنیت شغلی باشد ثبات در ادارات، کارگاهها و واحدهای تولیدی خواهد بود و نیروی کار با دلگرمی بیشتر سر کار حاضر خواهد شد.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات حوزه کار و جامعه کارگری به زمان بیشتری نیاز دارد، ابراز امیدواری کرد: وزارت کار در سال جدید به دغدغه‌های روز جامعه کارگری از جمله بیمه بیکاری، سبد کالا و مسکن کارگران بپردازد.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور در ادامه با تاکید بر حرکت رو به جلوی وزارت کار در سال گذشته خاطرنشان کرد: انتظار کارگران این است که در سال جدید امضای قراردادهای سفید و اخراج دسته جمعی نیروهای کار را شاهد نباشیم تا جامعه کارگری پویاتر و فعال‌تر از گذشته حرکت کند.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور در ادامه توجه به اشتغال جوانان و بیکاران را از دیگر اولویتهای سال 94 ذکر کرد.

وی گفت: بیکاری و عدم رونق اشتغال ارثی است که از گذشته به این دولت رسیده و اگر نتوانستیم در سنوات گذشته در بحث اشتغال موفق باشیم به این دلیل است که بنا به نیاز بازار کار کشور شغل تعریف و ایجاد نکرده‌ایم.

به گفته بیات، تجمیع و انباشت بیکاری طی سالهای گذشته موجب شده تا امروز با جمعیت میلیونی متقاضیان کار مواجه باشیم از این رو نباید انتظار داشت تا در کوتاهترین زمان ممکن بزرگترین بحران و چالش کشور برطرف شود.

این فعال کارگری خاطرنشان کرد: باید به دولت و وزارتخانه‌های مرتبط فرصت داد تا با تدبیر و تمهیدات لازم مشکل بیکاری کشور را برطرف و زمینه اشتغال جوانان جویای کار را فراهم کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار