کد خبر: ۱۲۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
گروه استان‌ها- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم پروژه‌های جهش تولید استان را ۲۷ پروژه عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۲۰ پروژه مشمول دریافت تسهیلات و یارانه شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمود نوربخش در پنجمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، فرصت ثبت‌نام افراد آسیب‌دیده از کرونا جهت دریافت تسهیلات را تا پایان مردادماه اعلام و اظهار داشت: عدم استقبال رسته‌های شغلی برای دریافت تسهیلات باید از سوی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی مورد آسیب‌شناسی قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم بخشی از عدم استقبال را مربوط به مبلغ پرداخت‌ها و مشکلات بانکی دانست و افزود: در فرصت باقی‌مانده باید این موضوع بررسی و تمهیدات لازم برای آن اندیشیده شود.

وی پروژه‌های جهش تولید استان را 27 پروژه عنوان کرد و گفت: از این تعداد 20 پروژه مشمول دریافت تسهیلات و یارانه شدند و باید با تخصیص اعتبارات این پروژه‌ها تا پایان سال جاری به اتمام رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

نوربخش از نهایی شدن قراردادهای عاملیت و معرفی آن‌ها به مرکز خبر داد و عنوان کرد: اعتبارات موردنیاز پروژه‌ها در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد تا یارانه و تسهیلات به این پروژه‌ها پرداخت شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم تأکید کرد: انتظار می‌رفت تا امروز این قرارداد عاملیت انجام می‌شد و می‌توانستیم این تسهیلات و یارانه را دریافت کنیم، در صورت ارسال این قرارداد به مرکز جزو استان‌هایی خواهیم بود که هر چه زودتر این پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم.

وی در خصوص احداث دهکده اقتصاد سازندگی نیز ابراز کرد: تمهیدات و نوع رویکردی که در استان قم برای اجرای این پروژه گرفته‌شده ممکن است با سایر استان‌ها متفاوت باشد، بعد از توجیه این رویکرد برای مسئولان ملی کم‌کم آن‌ها به این نتیجه رسیدند که پروژه را در قالب و رویکرد جدید به انجام برسانند.

نوربخش در پایان گفت: برای به سرانجام رساندن این پروژه، دو میلیارد تومان اعتبار از سطح ملی و یک میلیارد تومان نیز از اعتبارات استانی نیاز است، درمجموع با سه میلیارد تومان این پروژه در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/451/ح

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار