کد خبر: ۱۲۷۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
گروه استان‌ها- معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی از صدور ۵ ضمانت نامه صنعتی با اعتبار ۴۷ میلیارد ریال در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، مرتضی عابدینی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز ملی حمایت از صنایع کوچک اظهار داشت: در حوزه تسهیلات از منابع صندوق حمایت از صنایع کوچک تاکنون 24 ضمانت نامه به مبلغ 190 میلیارد ریال صادر شده که در سال گذشته خراسان جنوبی با معرفی 5 ضمانت نامه به مبلغ 47 میلیارد ریال اولین استان در حوزه اخذ بیشترین ضمانت نامه صنعتی بوده است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی به تاثیرگزاری صنایع کوچک بر جامعه اشاره کرد و گفت: صنایع کوچک از چهار جهت کارآفرینی، نوآوری و تغییر فناوری، اشتغال درآمد، و پویایی صنعت بر اقتصاد موثر هستند.

وی به کلینیک کسب و کار شهرک صنعتی بیرجند اشاره کرد و افزود: تاکنون شش مشاور در این مرکز مستقر شده‌اند و به صنایع خدمت ارائه می‌دهند که درحال حاضر 300 دوره آموزشی برای 6 هزار و 700 نفر از شاغلین صنایع کوچک به میزان 360 هزار نفر ساعت دوره آموزشی برگزار شده است.

عابدینی با بیان اینکه تاکنون 42 تور صنعتی برای 900 نفر از مدیران و کارشناسان در زمینه کسب تجربه در صنایع موفق و کارآفرینان برگزار شده است ادامه داد: زمینه حضور 40 مدیر صنعتی برای نمایشگاه داخلی و خارجی فراهم شده است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی تصریح کرد: در حوزه تسهیلات از منابع صندوق حمایت از صنایع کوچک تاکنون 24 ضمانت نامه به مبلغ 190 میلیارد ریال صادر شده که در سال گذشته خراسان جنوبی با معرفی 5 ضمانت نامه به مبلغ 47 میلیارد ریال اولین استان در حوزه اخذ بیشترین ضمانت نامه صنعتی بوده است.

عابدینی بیان کرد: تاکنون 2 واحد تولیدی کوچک در خراسان جنوبی به وزارت نفت و ذوب آهن از طریق سامانه پیمانکاری فردی به صنایع بزرگ کشور معرفی شده‌اند تا زنجیره تولید تکمیل شود.

وی از بیمه صنایع کوچک هم خبرداد و یادآور شد: طبق تفاهم نامه به زودی صنایع کوچک با تخفیفات ویژه بیمه ایران می‌شوند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی به جذب سرمایه گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون 2 سرمایه گذار خارجی شرکت چدن کویر خاوران با سرمایه گذاری چینی و صنایع بتنی با سرمایه گذاری کشور افغانستان در شهرک صنعتی خوسف جذب شده است.

عابدینی یادآورشد: تا پایان سال گذشته 670 طرح صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر شدند که از این تعداد 354 واحد به بهره‌برداری رسیده‌اند که زمینه اشتغال بالغ بر 5هزار و 300 نفر فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون 36 قرارداد جدید با سرمایه گذاری 650 میلیارد ریال برای سرمایه‌گذاری در استان منعقد شده عنوان کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 18 برابری را نشان می‌دهد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی با بیان اینکه از سال 97 تاکنون 35 واحدتولیدی راکد مجدد فعال شده‌اند خاطرنشان کرد: زمینه اشتغال 400 نفر فراهم شده است.

عابدینی از شناسایی 10 خوشه کسب و کار در استان خبرداد و بیان کرد: طبق اولویت بندی صورت گرفته خوشه عناب و زرشک در حال اجرایی پروژه‌های توسعه‌ای آن خواهیم بود.

انتهای پیام/251/س

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار