کد خبر: ۱۲۷۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
رسولی:
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: از آنجایی که تخلف آشکاری در نحوه اجرای تبصره‌ها و ردیف بودجه سال ۱۳۹۷ وجود ندارد، اعضا به گزارش تفریغ سال ۹۷ رای مثبت دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن رسولی در جریان دویست و سی و یکمین جلسه شورا و در بررسی گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۷ شهرداری تهران، گفت: غرض از ارائه گزارش تفریغ بودجه استحضار اعضای شورا و مردم تهران از بازخورد نحوه اجرای تبصره‌های بودجه مصوب است.

وی ادامه داد: دو نتیجه از این گزارش قابل برداشت و در واقع هدف است، نخست اینکه اگر گزارش حسابرس معتمد و مورد انتخاب اعضای شورا حاوی بندهای منعکس کننده تخلفات موثر در انضباط مالی شهرداری بود، قطعاً در کمیسیون برنامه و بودجه، مانند سال ۱۳۹۳ تکلیف می‌کردیم که این تخلف برای رسیدگی به مرجع قضایی ارجاع داده شود. اما چنین بندی دیده نشده است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر ادامه داد: دوم اینکه اعضای شورا از گزارش حسابرس منتخب و مورد اعتماد خود، استفاده کرده و فرایند تدوین بودجه را در شهرداری و شورا مستمرا بهسازی و آسیب شناسی کنیم که تعداد این بندها کاهش پیدا کند.

رسولی افزود: این دو هدف به نظرم مهم است؛ همانگونه که در گزارش ملاحظه می‌کنید، ۱۹ بند مدیریتی متوجه شهرداری است. کمیسیون برنامه و بودجه موظف است از تک تک این بندها گزارش تهیه کرده و به اطلاع شورا برساند.

وی ادامه داد: کمیسیون برنامه و بودجه شورا حسابرسان مختلفی بر اساس ضوابط بودجه و با توجه به حجم بالای کار در شهرداری انتخاب کرده است. گزارش امروز مربوط به مسئول حسابرسی ستاد شهرداری است و این در حالیست که ۷۰ درصد عملکرد شهرداری در سازمان‌ها و شرکت‌هاست. آنچه اعضای شورای شهر از گزارش ارائه شده انتظار دارند در گزارش تلفیق حاصل می‌شود.

در پایان رسولی پیشنهاد داد: از آنجایی که تخلف آشکاری در نحوه اجرای تبصره‌ها و ردیف بودجه سال ۱۳۹۷ وجود ندارد، اعضا به گزارش تفریغ سال ۹۷ رای مثبت دهند. در این گزارش یک بند تکلیف مدیریتی برای اعضای شورا و ۱۹ بند آن متوجه شهرداری است.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۱ رای موافق از ۱۴ نفر اعضای حاضر به گزارش تفریغ بودجه رای موافق دادند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار