کد خبر: ۱۲۸۶۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: مقرری بیمهٔ بیکاری کارگران شرکت کنتورسازی ایران که به ادارهٔ کار و تأمین اجتماعی معرفی شده‌اند، از شهریورماه برقرار و پرداخت خواهد شد؛ هم‌چنین با پیگیری‌های صورت گرفته بخشی از مطالبات کارگران تا اوایل هفتهٔ آینده پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، با پیگیری‌های صورت گرفته توسط خبرگزاری فارس و انتشار آخرین وضعیت شرکت کنتورسازی ایران در گزارش اخیر فارس با موضوع «کنتورسازی ایران همچنان درپیچ و خم مشکلات»، منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین از پرداخت بخشی از مطالبات کارگران این شرکت از اوایل هفتۀ آینده خبر داد.

حبیبی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: شرکت کنتورسازی ایران یکی از واحدهای تولیدی واقع در شهرصنعتی البرز بوده که طی چند سال اخیر به‌دلیل مشکلات اقتصادی، مطالبات بانکی، مالیاتی و دستگاه‌های خدماتی و به‌ویژه به‌دلیل سوء‌مدیریت دچار مشکل شده است.

وی افزود: این واحد صنعتی یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان کنتورهای موردنیاز شرکت‌های توزیع نیروی برق در سطح کشور بود، اما در ادامهٔ روند تولید به‌دلایل مختلف علی‌الخصوص به‌دلیل سوء‌مدیریت نتوانست کیفیت تقاضای مورد نیاز صنعت برق را تأمین کند.

این مسؤول ادامه داد: طی 2 سال اخیر با حمایت استانداری و دستگاه قضایی استان، این مجموعه فعالیت خود را با حداقل ظرفیت ادامه داد تا صرفاً بتواند پاسخگوی حقوق و مزایای کارگران باشد، اما متأسفانه با افزایش هزینه‌های اولیهٔ تولید و تهیهٔ مواد اولیه و مطالبات مالیاتی و بانکی، عملاً از ابتدای سال جاری امکان فعالیت این واحد میسر نبود و از سوی دیگر مدیران این شرکت نیز در بازداشت بوده‌اند.

حبیبی اظهار کرد: موضوع چگونگی فعالیت شرکت کنتورسازی در جلسات متعدد ستاد اقتصاد مقاومتی، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مطرح و سناریوهای متعددی جهت ادامهٔ کار این واحد پیشنهاد شد؛ از جمله واگذاری مدیریت شرکت به کمیتهٔ موضوع قانون حمایت از صنایع که تاکنون امکان تأمین منابع مالی آن فراهم نشده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین در ادامه تأکید کرد: با توجه به مطالبات فراوان بانکی، مالیاتی، بیمهٔ تأمین اجتماعی، شرکت‌های آب و برق و گاز و غیره عملاً امکان ادامهٔ فعالیت این واحد تولیدی میسر نبود که نهایتاً تصمیم‌گیری شد این واحد تا تعیین تکلیف نهایی تعطیل و کارگران آن به بیمهٔ بیکاری معرفی شوند.

وی عنوان کرد: پیگیری‌ها جهت ارائهٔ راهکاری به‌منظور فعالیت مجدد شرکت از طریق قانونی از جمله جذب سرمایه‌گذار جدید، مدیریت دولتی و یا قانون حمایت از صنایع توسط استانداری و دستگاه قضایی در حال پیگیری است که چنان‌چه یکی از راهکارها محقق شود، جذب کارگران سابقه‌دار شرکت در اولویت خواهد بود.

این مسؤول بیان کرد: قابل ذکر است مقرری بیمهٔ بیکاری کارگران معرفی شده به اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تأمین اجتماعی از شهریورماه برقرار و پرداخت خواهد شد، هم‌چنین با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق فروش بخشی از سهام شرکت در یکی از استان‌ها، بخشی از مطالبات کارگران معادل حقوق 2 الی 3 ماه تا اوایل هفتهٔ آینده پرداخت خواهد شد و پیگیری جهت پرداخت مابقی مطالبات کارگران نیز در حال انجام است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار