کد خبر: ۱۲۹۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان:
زنجان-مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: طرح‌های جدید این اداره‌کل در راستای توسعه دولت الکترونیک بوده و تا به امروز توفیقات ارزشمندی در این حوزه به دست آمده است.

به گزارش خبرنگار مهر، میرحیدر رضوی ظهر دوشنبه در نشست مدیران هماهنگی ادارات اقتصادی استان که در محل سرپرستی بانک ملی برگزار شد، با بیان اینکه یکی از مباحث مهم در این حوزه، مربوط به مالیات بر ارزش‌افزوده است، افزود: در همین راستا سال گذشته به حسال شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان مبلغ ۲۸۳ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش‌افزوده واریز شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های امور مالیاتی مربوط به طولانی شدن زمان ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی است، تصریح کرد: این موضوع هم مربوط به اشخاص حقیقی و هم به اشخاص حقوقی مرتبط بوده و در همین رابطه برای تسریع در این روند، ۱۸ هزار اظهارنامه مالیاتی بدون رسیدگی و بر اساس اعتماد به مشاغل در سال گذشته صادر شده است.

رضوی با یادآوری اینکه یکی از برنامه‌های اداره‌کل امور مالیاتی استان، بحث برون‌سپاری برخی از اقدامات و وظایف است، ادامه داد: در همین راستا موضوع مالیات نقل و انتقال املاک برون‌سپاری شده است.

رضوی با تاکید بر اینکه بنا داریم با اقداماتی نسبت به توسعه دولت الکترونیک اقدام کنیم، اظهار کرد: در همین راستا نسبت به ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی اقدام کرده‌ایم و معتقدیم با اجرای این طرح، بسیاری از معضلات مربوط به گذشته در این زمینه از جمله اطلاع نیافتن مودی از ابلاغ اوراق مالیاتی مرتفع خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با اشاره به اینکه ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی طرحی است که برای همه مودیان به اجرا گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: مودیان برای برخورداری از خدمات این طرح باید ابتدا نسبت به ثبت‌نام کامل خود در سامانه مذکور اقدام کرده و علاوه بر این، فرم الکترونیکی درخواست استفاده از این خدمات را تایید و ارسال کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار