کد خبر: ۱۲۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
روزنامه گاردین انگلیس در مطلبی به وضعیت اسفناک مهاجران در اروپا و ریاکاری دولت انگلیس در مواجهه با آنها پرداخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه گاردین در مطلبی با اشاره به بحران پناهجویان در اروپا و انگلیس نوشت: سال 2015 تصاویر مربوط به «آلان کردی» پسر بچه سوری مهاجر که در دریای مدیترانه غرق شد موجی از واکنش‌ها را در دنیا برانگیخت. تصاویر ناراحت کننده از این کودک پناهجو در انگلیس و اروپا بازتاب داشت ولی هیچ اتفاقی در این زمینه نیفتاد. در حقیقت سیاست‌های مهاجرت اتحادیه اروپا باز هم سخت‌تر شد. هفته گذشته نیز جسد یک مهاجر سودانی به نام عبدالفتاح حمدالله در سواحل فرانسه پیدا شد و باز هم جامعه انگلیس را متاثر کرد.

این دوگانگی در نگرش انگلیس و اروپا نسبت به مهاجران، پناهجویان و پناهندگان نهفته است؛ غم و اندوه در یک دقیقه و یک فشار سیاسی دیگر علیه آنها.

طی چند سال گذشته سیاست ضد مهاجرت انگلیس دستخوش تغییراتی شده است. پریتی پاتل، یکی از وزرای انگلیسی نیز در مواجهه با پناهجویان راهکاری دوگانه را در پیش گرفته است، بطوریکه درباره مرگ مهاجر سودانی ابتدا آنرا غم‌انگیز می‌خواند و سپس این ماجرا را به باندهای جنایتکار و قاچاقچیان انسان مرتبط می‌داند در حالیکه واقعیت این است که بریتانیا تمام مسیرهای امن برای پناهندگان را مسدود کرده است.

البته اینگونه عملکرد مقامات انگلیسی بر روی مردم این کشور نیز تاثیر گذاشته بطوریکه آنها متقاعد شده‌‌اند که مهاجر ستیز بودن کاری ناشایست نبوده، بلکه دفاع مشروع از اقتصاد و شیوه زندگی آنها است. در کل همانطور که پاتل وزیر انگلیسی‌ گفت از وضعیت غم‌انگیز مهاجران ناراحت هستند اما همچنان به سیاست‌های خود در قبال آن ادامه می‌دهند. حمدالله مهاجر سودانی می‌دانست که بعید است زنده بماند و روز قبل از مرگش به پسر عموی خود گفته بود که دیگر هرگز او را نمی‌بیند. او خطرات را می‌دانست اما بیش از اینکه بخواهد زنده بماند، زندگی می‌خواست. انگلیس با مرگ مهاجر سودانی و اجازه ندادن به وی برای ورود امن به سواحل این کشور تحقیر شد.

 

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار