کد خبر: ۱۲۹۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر کرج گفت: شهرداری و سازمان سیما و منظر باید اهتمام بیشتری نسبت به حال و هوای محرم حسینی داشته باشند و فضاسازی و آذین‌بندی شهرمان باید بگونه‌ای باشد که شور حسینی و حال و هوای محرم حفظ شود.

منصور وحیدی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر کرج در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرج با بیان اینکه زنده نگه داشتن آرمان امام حسین (ع) و گرامی داشتن آن ارزش‌هایی که امام به خاطرشان از همه زندگی‌اش گذشت، وظیفه‌ واجبی برای ماست گفت: ماه محرم و صفر امسال به جهت شیوع بیماری کرونا حال و هوای متفاوتی دارد و مقرر شده است که عزاداری در این ایام با اعمال برخی از محدودیت‌ها برگزار شود، هرچند محدودیت‌ها برای برگزاری مراسم‌ها ایجاد شده اما باید بتوانیم به وظایفمان به‌خوبی عمل کنیم و عرض ارادتمان را به صاحب این ایام به‌خوبی نشان دهیم.

وی تصریح کرد: شهرداری و سازمان سیما و منظر باید اهتمام بیشتری نسبت به حال و هوای محرم حسینی داشته باشند و فضاسازی و آذین‌بندی شهرمان باید بگونه‌ای باشد که شور حسینی و حال و هوای محرم حفظ شود.

وحیدی اظهار داشت: امسال متولیان مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) فقط مسؤول برگزاری شکوهمند این مراسم‌ها نیستند، بلکه در ابتدا مسؤول صیانت از سلامت و جان عاشقان و علاقمندان به خاندان پیامبر (ص)، امام حسین (ع) و یاران باوفایش هستند و این افراد باید به این موضوع توجه کافی داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر کرج تاکید کرد: انجام تبلیغات عمومی محرم و پیام‌های عاشورایی در سطح شهر با استفاده از ابزارها و ظرفیت‌های در اختیار شهرداری به نحو مناسب و شایسته انجام شود و در این شرایط خاص نقش رسانه‌ها و استفاده بهینه از فضای مجازی پررنگ‌تر می‌شود.

وی افزود: انتظار از دستگاه‌های مرتبط با برگزاری مراسم سوگواری محرم این است تا فرصت باقیمانده، ابتکارات و نوآوری‌های‌شان را برای برگزاری آیین‌های عزاداری، در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی به اطلاع مردم برسانند.

این عضو شورای شهر کرج گفت: در شرایطی که بدلیل شیوع ویروس کرونا انجام فرایض مذهبی با محدودیت رو به رو است،به دلیل ارادت و محبتی که مردم به اهل بیت(ع) دارند و مخصوصا به ماه محرم و واقعه کربلا ، لازم است بدون فوت وقت تدابیر بیشتری اندیشیده شود تا شاهد حال و هوای عاشورایی باشی. در شهر باید حال و هوای عزای سیدالشهدا (ع) و یارانش را زنده نگه داشت.

انتهای پیام/ب

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار