کد خبر: ۱۲۹۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۵
سران کودتای نظامی مالی مدعی شده‌اند رئیس‌جمهور مستعفی این کشور که بعد از اجرای طرح کودتا دستگیر شده بود را آزاد کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، سران کودتای نظامی مالی امروز پنجشنبه مدعی شدند که «ابراهیم بوبکر کیتا» رئیس‌جمهور مستعفی این کشور را آزاد کرده‌اند. 

به نوشته وبگاه الجزیره، سخنگوی این کودتاچیان این خبر را به خبرگزاری فرانسه اعلام کرده است. 

گروهی از نیروهای نظامی در مالی که خود را «کمیته ملی برای نجات مردم» نامیده‌اند غرب این کشور آفریقایی را در بیست و هشتم مردادماه به کنترل خود درآوردند و ابراهیم بوبکر کیتا را دستگیر کردند. 

رهبران این کودتای نظامی بعد از بازداشت کیتا و او را به استعفا مجبور کرده و سپس اعلام کردند که آنها یک دوره گذار سیاسی ایجاد و طی یک «مدت معقول» یک انتخابات معتبر برگزار خواهند کرد.

کیتا که چند ساعت بعد از بازداشت شدن در تلویزیون صحبت می‌کرد، با اعلام استعفای خود گفت نمی‌خواهد خونی برای باقی ماندن وی در قدرت ریخته شود.

این کودتا بعد از دو ماه تظاهرات در شهر باماکو، پایتخت مالی، صورت گرفت که به دنبال آن چهار نفر کشته و ۱۵ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

این در حالی است که مقامات ارتش مالی و آمریکا گفته‌اند، رهبر کودتای اخیر در این کشور آفریقایی، سال‌ها با نیروهای ویژه آمریکایی در غرب آفریقا همکاری داشته است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار