کد خبر: ۱۲۹۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۰
کمیته زنان و دفاع مقدس شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان یادواره شهدای زن و ایثارگر استان همدان را برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، پیش از ظهر امروز یادواره شهدای زن و ایثارگر استان همدان به همت کمیته زنان و  دفاع مقدس شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان با حضور «مینا بیابانی» مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور در سپاه انصارالحسین (ع) همدان برگزار شد.

سردار پاسدار «مهدی فرجی»، جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان حضور زنان در همه دوران انقلاب، دفاع مقدس و امروز را موثر ترین دانست و گفت: زنان در دوران دفاع مقدس در پشت خط مقدم و در تهیه و تداراک کم نگذاشته بودند و امروز نیز در سوریه همین را شاهدیم که بسته بندی های خوراکی را مانند آن دوران به رزمندگان هدیه می کنند که این رفتار همدان مادران شهدای دفاع مقدس است.

سردار فرجی افزود: حضور مادران و همسران شهدا و دخترانشان در نماز جمعه سال 1360 با وجود تهدید های صدام و رژیم بعث نشان از ایثار این سرمداران راه شهادت دارد و تا همیشه در تاریخ از این نقش اصلی یاد خواهد شد.

وی ضمن گرامی داشت یاد شهید میرزامحمد سلگی ادامه داد: جوانان امروز که دهه چهارم انقلاب هستند به مراتب از جوانان انقلاب و دفاع مقدس بهترند و این را با ایثار و فداکاری در راه حفاظت از حریم عمه سادات به خوبی نشان دادند، و طرف دیگر این راه همسران و مادران این شهدا هستند که اجازه داند و رضایت داشتند که مرد آن ها پا در این راه بگذارد.

سردار فرجی با تاکید بر اینکه مادران شهدا و همسران شهدا نقش اصلی را در دفاع مقدس داشتند خاطرنشان کرد: دشمن در همه زمینه ها تلاش خود را می کند تا با ضربه زدن به ما و این نظام به اهداف خود برسد، این را به وضوح در سال هایی که اختشاش و تشویش بود مشاهده کردیم. در آن دوران نیز باز هم مادران شهدا و همسرانشان ایستادگی کردند و مقاومت خود را نشان دادند.

در ادامه این مراسم مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: همدان پیشینه دیانت و فرهیختگی داشته و شهره بودده است، بعد از انقلاب و در دفاع مقدس نیز با درخشش نام شهر و استان را در کشور مطرح کردند و در ولایت پذیری سنگ تمام گذاشته اند.

بیابانی افزود: به تعبیر معصومین، شهدای زن ویژگی خاصی دارند و آن ها انسان سازند، نگاه انقلاب ما نیز به زن در جامعه با این نگرش است که آن را در دوران انقلاب و دفاع مقدس شاهد بودیم که چگونه انسان ساز بوده و با تربیت فرزندانی صالح درخشش در ایام را به تصویر کشیدند.

وی افزود: زنان امروز باید با تلاش در راه خانم زینب و فاطمه الزهرا (س) فرزندانی در راه اسلام تربیت کنند که این جایگاه اصلی زن در اسلام است.

مراسم با تجلیل از 40 خانواده شهید زن در چهلمین سالگرد دفاع مقدس و رونمایی از کتاب «هما» به پایان رسید.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار