کد خبر: ۱۲۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۲
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تاسوعا و عاشورای حسینی باید با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود تا هم کرونا دوباره اوج نگیرد و هم دشمن در طراحی دسیسه‌های خود ناکام بماند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی مصطفوی در پایان بیست و یکمین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا درگفت‌وگو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه تاسوعا و عاشورای حسینی امسال با توجه به شیوع کرونا و سمپاشی‌های دشمن برای ایجاد تقابل بین دین و سلامت بسیار مهم است، اظهار داشت: تاسوعا و عاشورای حسینی باید با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود تا هم کرونا دوباره اوج نگیرد و هم دشمن در طراحی دسیسه های خود ناکام بماند.

وی با قدردانی از تلاش کادر درمان، نیروهای نظامی و انتظامی، فرمانداران و سازمان تبلیغات اسلامی بر ضرورت اقناع سازی مردم به ویژه افرادی که فقط برای تماشای دستجات عزاداری در مکان‌های معین شده حضور می‌یابند تصریح کرد: شوق و دلدادگی این عزیزان برای بهره مندی از مراسمات عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) مشهود است اما به جهت پرهیز از تجمعات از آنان خواهش داریم در منازل خود بمانند و از برنامه های مناسبتی صدا و سیما استفاده کنند.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: هیئات مذهبی در این شرایط سخت کرونایی و هجمه های دشمن نقش تاریخی بر عهده دارند و با رعایت دستورالعمل های ابلاغی و نیز متعهد شده می توانند از شیوع هر چه بیشتر کرونا جلوگیری کنند.

مصطفوی بر اهتمام هر چه بیشتر فرمانداران، نیروی انتظامی و سازمان تبلیغات اسلامی بر نظارت بر عزاداری ها به ویژه در تاسوعا و عاشورای حسینی تاکید کرد و گفت: تامین سلامت مردم اولویت اول ماست و در این بین باید مقوله سلامت و برگزاری آئین های عزاداری توام با رعایت دستورالعمل های بهداشتی پیگیری شود.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری به طور جدی بر رعایت اصول و دستورالعمل های ستاد ملی کرونا تاکید دارند و عزاداری ایشان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی راهکار هیئات های عزاداری را تبیین می‌کنند .

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: امید داریم هیئات های مذهبی با تاسی بر این اقدام عالمانه از هرگونه تجمع بدون مجوز و فاصله گذاری اجتماعی در روزهای باقی مانده به طور جددی خودداری و تاسوعا و عاشورای امسال را به بهترین نحو ممکن برگزار کنند.

انتهایی پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار