کد خبر: ۱۲۹۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۸
دبیرکل سازمان ملل با اعلام اینکه تنها راه بیرون رفت از بحران یمن توقف درگیری‌ها است تاکید کرد طرحی جایگزین راهکار دودولتی در فلسطین نیز وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العربیه عربستان، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل با اعلام اینکه این سازمان شدیدا از توافق ریاض حمایت می‌کند و برای حل بحران یمن به این توافق چشم دوخته است، توقف درگیری‌ها را تنها راه بیرون رفت از بحران یمن دانست و گفت باید هرچه سریعتر صلح در یمن برقرار شود.

گوترش درباره بحران لیبی نیز گفت: سازمان ملل برای تحقق آتش‌بس در لیبی و یمن سخت تلاش می‌کند. قطعنامه سازمان ملل در مورد تحریم صادرات سلاح به لیبی واضح است؛ برخی از گروه‌ها با مداخله در لیبی در ایجاد هرج و مرج در این کشور دست دارند. کشور‌های ذی‌نفوذ در این کشور باید از نفوذ خود برای تحقق صلح در لیبی استفاده کنند.

دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه طرحی جایگزین راهکار دودولتی در فلسطین وجود ندارد، ابراز امیدواری کرد که رژیم صهیونیستی از طرح اشغالی خود در الحاق کرانه باختری به قلمرو خود صرف نظر کند.

دبیرکل سازمان ملل در گفت‌وگو با العربیه همچنین آتش‌بس در سوریه را تا حد زیادی پایدار دانست.

دبیرکل سازمان ملل گفت: تنها راه غلبه بر مشکلات جهانی از جمله بحران همه‌گیری ویروس کرونا، اشاعه تسلیحات و نبود مساوات، همکاری مشترک کشور‌های جهان است. برخی از کشور‌ها صرفا برای مردم خود دست به سرمایه‌گذاری در واکسن کرونا می‌زنند. ما در نبرد مشترکی هستیم و آن نبرد و مقابله با کروناست.

گوترش درباره تحولات عراق نیز تاکید کرد: سازمان ملل از ثبات و وحدت عراق حمایت می‌کند و معتقد است که این مردم این کشور هستند که می‌توانند مشکلات خود را حل کنند و باید استقلال خود را داشته باشند.

وی درباره تحولات لبنان نیز اعلام کرد: سازمان ملل خواهان تشکیل دولت جدید در لبنان برای حل مشکلات خود است و نیرو‌های حافظ صلح در این کشور همچنان به مأموریت خود در این کشور ادامه دهند.

دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه با این شبکه سعودی همچنین درباره روابط آمریکا و چین گفت: واشنگتن و پکن با وجود اختلافات گسترده باید در راستای حل این اختلافات تلاش کنند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار