کد خبر: ۱۲۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
به گزارش تجارت آنلاين، مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زنان معتقد است: اگر زنان وارد بازار کار شوند در تولید ناخالص داخلی کشور موثر خواهند بود.

وحیده نگین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هم اکنون نرخ بیکاری زنان بیش از دو برابر مردان است این در حالی است که افزایش اشتغال زنان تاثیر مستقیمی در تولید ناخالص داخلی کشورها دارد و ورود زنان به بازار کار در تولید ناخالص داخلی تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: وزارت کار برای عملیاتی کردن برنامه‌ها و سیاستگذاری‌های حوزه‌های خود بیشتر از دیگر نهادها و وزارتخانه‌های کشور به بهره‌مندی از ظرفیتها و پتانسیل‌های زنان نیاز دارد و این امر مستلزم توجه و نگاه ویژه به نقش زنان است.

به گفته نگین، زنان به دلیل نقش تربیتی و مراقبتی خود، مشارکت در اجتماع و آموزش و بهداشت در مقایسه با مردان سهم بیشتری از درآمد خود را صرف سرمایه‌گذاری در آموزش فرزندان خود می‌کنند که بخشی از پیامدهای کیفی اشتغال زنان محسوب می‌شود.

وی در عین حال بر ضرورت توجه به تعاونی‌های زنان در بخش تعاون تاکید و خاطرنشان کرد: مشارکت زنان، رشد اقتصادی را افزایش می‌دهد بیشتر شرکتها با مدیران زن به نحو مطلوبتری اداره می‌شوند و با حضور تعداد بیشتر زنان در پارلمان‌ها فساد اقتصادی و سیاسی کمتری دیده می‌شود.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان بالا رفتن سن ازدواج، افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار و کاهش سن آنها، بالا بودن نرخ بیکاری زنان به نسبت مردان، خدماتی شدن اشتغال زنان، تبعیض و نابرابری جنسیتی، افزایش تجرد زنان، عدم استفاده از ظرفیتهای مدیریتی زنان و اعتیاد زنان را از جمله موضوعاتی دانست که وزارت کار در مورد آنها باید سیاستگذاری‌های معطوف به جنسیت داشته باشد.

به گفته نگین، وزارت کار با جامعه هدفی از زنان روبه‌رو است که نیازمند توجه ویژه‌ای هستند و اگر برای حمایت از این قشر تدابیر مناسب و موثر اتخاذ نشود آثار ناگوار آن به صورت مسایل حاد اجتماعی بروز خواهد کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار