کد خبر: ۱۳۰۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
صدر اعظم اتریش خواستار تغییر سیاست‌های اروپا در قبال مهاجران و توقف مهاجرت‌های غیرقانونی به این اتحادیه در مرزهای خارجی اروپا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "سباستین کورتس"، صدر اعظم اتریش خواستار تغییر رویکردهای اروپا در قبال مهاجران شده و گفت: مهاجرانی که به صورت غیرقانونی می خواهند به اروپا سفر کنند باید در مرزهای خارجی این اتحادیه متوقف شوند.

وی با نگاهی به بحران پناهندگان در سال 2015خواستار تغییر سیستم در سیاست مهاجرتی اروپا شده و گفت: مهاجرت های غیرقانونی باید در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا متوقف شود.

وی در یک بیانیه کتبی گفت: ما در اروپا باید در این باره تصمیم بگیریم که چه کسی اجازه دارد به این اتحادیه مهاجرت کند و این قاچاقچیان نیستند که باید در این باره تصمیم بگیرند؛ بنابراین مهاجران غیر قانونی باید در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا متوقف شده و به کشورهای مبداء و یا کشورهای ثالث امن برگردانده شوند.

کورتس این را یکی از مهم ترین درس های بحران پناهندگی 5 سال پیش دانست که مهاجرت های غیر قانونی به اروپا اقدامی غیر قانونی بوده و باید متوقف شود.

صدر اعظم اتریش همچنین تاکید کرد: ما باید از نهادهای امنیتی و سیستم اجتماعی خود در برابر فشارهای زیاد حمایت کنیم.

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان هم خواستار پاسخی اروپایی به مسئله مهاجران شده است. وی در عین حال از تحت کنترل درآمدن بحران پناهندگان در آلمان سخن گفته و گفت: شرایط امروزه متفاوت با 5 سال پیش است و آمار مهاجرت ها دوباره قابل کنترل شده است.

وزیر کشور آلمان همچنین تاکید کرد که تنها با یک راه حل پایدار اروپایی می توان در دراز مدت بر این بحران غلبه کرد.

وی افزود: ما همه اقدامات را انجام می دهیم تا در دوران ریاست دوره ای آلمان بر اتحادیه اروپا قدم های آشکاری را در این مسیر برداریم. وی افزود: ما باید تردیدها و نگرانی های کشورهای عضو اتحادیه اروپا را جدی بگیریم و البته این مسئله را ِیادآوری کنیم که اروپا به همبستگی بیشتر و خودخواهی کمتر نیاز دارد.

وزیر کشور آلمان همچنین درباره لزوم توافق با کشورهای مبداء برای پذیرش اتباع خود خبر داد. وی گفت: ما به راه های قانونی مهاجرت به اروپا نیاز داریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اتحادیه اروپا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار