کد خبر: ۱۳۰۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
بیش از ۱۸۰۰ گیلانی برای اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا به واحدهای انتقال خون مراجعه و به پویش اهدای خون پیوستند.

گیتی ایزدی پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تقدیر از مشارکت مردم نوع‌دوست گیلان در امر اهدای خون، اظهار کرد: در تاسوعا و عاشورای حسینی امسال ۹۹ یک هزار و ۸۴۶ نفر به پایگاه‌های انتقال خون استان گیلان مراجعه کردند که از این تعداد، یک هزار و ۶۶۶ نفر  ( ۱۶۶۶) موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان این‌که از مجموع اهداکنندگان خون در روزهای تاسوعا و عاشورا در گیلان، ۶۵ حدود ۹۵ درصد مرد و بیش از پنج درصد زن هستند، افزود: با توجه به پویش نذر اهدای خون و تشکیل هشتگ اهدای خون مادرانه ( #اهدای-خون-مادرانه ) در روز شهادت حضرت علی‌اصغر علیه‌السلام در سال جاری شاهد حضور بیشتر بانوان در امر اهدای خون بوده‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته اهدای خون بانوان بیش از یک درصد افزایش‌یافته است. 

ایزدی پور همچنین از افزایش پنج‌درصدی اهدای خون "بار اولی‌ها" خبر داد و بیان کرد: شیوع ویروس کووید 19 و محدودیت تردد مردم باعث نشد تا اهدای خون و نجات جان همنوع فراموش شود و جوانان سرزمین ما همچون سایر مردم نوع‌دوست در عرصه اهدای خون و کمک به همنوع درصحنه حضور یافتند.

 مدیر پزشکی انتقال خون گیلان با بیان اینکه ۱۰ پایگاه انتقال خون گیلان طی ایام محرم فعال بودند، گفت: در بین اهداکنندگان خون امسال در ایام محرم ۱۰ نفر ازجمله کسانی هستند که به بیماری کووید ۱۹ مبتلا و بهبودیافته و به شکرانه سلامت خود در این دوروزه پلاسما اهدا کردند.

ایزدی پور از افرادی که شرایط اهدای پلاسما دارند دعوت کرد تا ۲۸ روز پس از بهبودی از بیماری کرونا جهت اهدای پلاسما به اداره کل انتقال خون استان گیلان مراجعه کنند.

به گزارش فارس، پویش نذر اهدای خون از تاسوعا تا اربعین حسینی باهدف دعوت مردم به اهداء خون در سراسر کشور راه‌اندازی شده است.

داشتن سن ۱۸ تا ۶۵ سال و به همراه داشتن کارت ملی از شرایط اهدای خون است و اهداکنندگان در روز خون‌گیری  باید مایعات مصرف کنند و پس از اهدا استراحت کرده و از کارهای سنگین بپرهیزند.

ناگفته نماند در طول سال آقایان چهار بار و بانوان سه بار می توانند خون اهدا کنند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار