کد خبر: ۱۳۰۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳
گروه استان‌ها-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در هفته دولت در خوزستان بیش از ۱۰ خانه فرهنگ کار تاسیس و تا انتهای آبان‌ماه نیز ۲۰ خانه کار دیگر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز،  ارسلان غمگین در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته تعاون برگزار شد، اظهار داشت: در این مسئولیت کمتر از یکسال است حضور دارم و در این مدت توانستیم رتبه اداره کل را به رتبه اول کشور ارتقا دهیم.

وی به مساله جهش تولید اشاره و افزود: کتاب جهش تولید برای اولین بار از سوی اداره‌کل تعاون خوزستان جمع‌آوری و تدوین شده است و به زودی در سطح ملی رونمایی می‌شود.

غمگین به مساله مسئولیت اجتماعی اداره کل و تاسیس خانه فرهنگ اشاره و گفت: در هفته دولت در خوزستان بیش از 10 خانه فرهنگ کار تاسیس شد و تا انتهای آبان‌ماه نیز 20 خانه کار دیگر راه‌اندازی می‌شود تا فرهنگ ایده‌پردازی و تلاش درست در کارخانه‌ها به وجود بیاید.

وی با اشاره به شورای عالی تعاون در خوزستان گفت: در زمان شیوع ویروس کرونا بیش از 50 تا 60 تعاونی خط تولید خود را تعویض کردند و به تولید البسه مراقبت از کرونا پرداختند و کمک شایانی به رفع نیازها کردند.

تشکیل بیش از یک‌هزار مورد تجمع کارگری در خوزستان

وی با اشاره به اینکه استان خوزستان جمعیت بالای کارگری دارد، افزود: در خوزستان در سال 98 بیش از یک هزار تجمع کارگری داشتیم.

غمگین در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره مسایل کارگران نیشکر هفت تپه اظهار داشت: یکی از مسایلی که از همان آغاز حضور در اداره کل پیگیری کردم، مساله کارگران نیشکر هفت تپه بود. برای حل این مشکل دستگاه‌های بسیاری مجموعه را کمک کردند.

وی با روند مثبت حل مسایل نیشکر هفت تپه تصریح کرد: مسائل شرکت نیشکر هفت‌تپه در سطح ملی در حال پیگیری است. این شرکت بیش از 600 میلیارد تومان بدهی بیمه دارد اما بنا است تا پایان سال، دفترچه‌های بیمه کارگران تمدید شود و حقوق کارگران نیز در حال پرداخت است.

حضور 5 هزار تعاونی فعال در خوزستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: یکی از خواهش های که از کارگران نیشکر هفت تپه داریم، مساله حضور در محل کار است. زیرا نیشکر یک محصول زنده و با دوره رشدی محدود است اگر این دوره از دست رفت، تولیدی حاصل نمی‌شود.

وی با اشاره به حضور 5 هزار تعاونی در خوزستان بیان داشت:  یکی از اقدامات مهم استان حمایت و پویا کردن تعاونی‌ها است که در این زمینه اقدامات مثبتی صورت گرفته است.

غمگین با انتقاد از کم کاری بانک‌ها در زمینه ارائه تسهیلات کرونایی بیان داشت: دولت برای واحدهای که از کرونا آسیب دیدند، تسهیلات خوبی در نظر گرفته است. در زمینه تسهیلات مربوط به واحدهای آسیب‌دیده از کرونا تاکنون 17 هزار و 265 مورد ثبت‌نام کرده‌اند؛ بیش از 288 میلیارد تومان اعتبار برای آن‌ها در نظر گرفته شده است و تاکنون 54 میلیارد تومان پرداخت شده است.

این مقام مسئول با اشاره به آغاز طرح‌های اشتغال زایی از سال 96 گفت: در خصوص تسهیلات مربوط به اشتغال روستایی، تاکنون 423 میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشته‌ایم و در حال حاضر به 3 هزار و 726 طرح مبلغ 385 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی پرداخت شده است.

فقط جوانان بومی حق استخدام دارند

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی برای مساله اشتغال جوانان ماهشهری از سوی دفترمقام معظم رهبری، اظهار داشت: برای اشتغال جوانان منطقه با حساسیت بیشتری اجازه نمی‌دهیم افراد غیربومی در خوزستان استخدام شوند. هیچ مدیرعاملی در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر اجازه جذب نیروی غیربومی را ندارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اظهار کرد: در شهریورماه سال 96 رتبه حوزه اشتغال استان خوزستان 26 بود اما اکنون در حوزه اشتغال و کارآفرینی رتبه نخست کشور هستیم.

انجام بیش از 34 هزار بازرسی مستند

غمگین با اشاره به اهمیت بازرسی کار و فعال شدن بازرسان این اداره‌کل در زمینه بازرسی از شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی سراسر استان گفت: اداره بازرسی کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان همه شرکت‌ها و دستگاه‌های موجود در استان را تحت نظارت دارد و اگر در شرکتی ‌اصول و قوانین کار رعایت نشود، می‌توانیم مدیران آن شرکت را دادگاهی کنیم.

وی افزود: بیس از 34 هزار بازرسی مستند از شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی توسط اداره بازرسی کار انجام گرفته است و خوشحال هستیم که بازرسان کار این اداره‌کل، کار خود را درست انجام می‌دهد.

انتهای پیام/341/ ز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار