کد خبر: ۱۳۱۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
جلسه شورای عالی قضایی
رئیس قوه قضاییه گفت: برای برگزاری دادگاه‌های ویژه اقتصادی به صورت یک فرآیند؛ تصویب طرحی جامع در مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهیم کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز در جلسه شورای عالی قوه قضاییه افزود: به دنبال آن هستیم که با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب برگزاری دادگاه‌های رسیدگی به جرایم ویژه اقتصادی را از یک موضوع اضطراری و استثنائی به اقدام نهادینه شده تبدیل کنیم.
وی گفت: در این چارچوب و برای نهادینه شدن این دادگاه‌ها از مجلس خواهیم خواست و پیگیری خواهد شد که این فرآیند و دادگاه‌ها فرآیندی باشد که هم در آن قاطعیت و سرعت لحاظ شود و هم عدالت کامل در آن وجود داشته باشد.
حجت الاسلام و المسلمین رییسی افزود: در این چارچوب طرحی جامع که هم عدالت و هم قاطعیت، سرعت و دقت در آن لحاظ شود به صورت طرح یا لایحه در مجلس پیگیری خواهد شد تا از این طریق به کسانی که می‌خواهند فساد اقتصادی کنند، مجالی داده نشود.
وی افزود: یک بخش از این طرح، اصلاح ساختار‌های فسادزاست که براساس منویات رهبر معظم انقلاب؛ دولت و مجلس در این بخش نقش موثری دارند و از جمله با اصلاح نظام بانکی، اصلاح نظام مالیاتی و اصلاح نظام صادرات و واردات می‌تواند محقق شود و زمینه‌ای برای کاهش جرایم اقتصادی در کشور باشد.
رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: این طرح جامع را به صورت لایحه یا طرح در مجلس دنبال خواهیم کرد تا رسیدگی به جرایم اقتصادی را در قوه نهادینه کنیم و این مسئله امری کاملا قانونمند و با رعایت جهات قانونی باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار