کد خبر: ۱۳۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
مرد سیاهپوستی که چند روز پیش هدف تیراندازی پلیس آمریکا قرار گرفت، از سایر رنگین پوستان این کشور خواست تا با یکدیگر متحد باشند و زندگی‌شان را از وضعیت کنونی تغییر دهند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، یاکوب بلیک شهروند سیاهپوست آمریکایی که اخیرا قربانی نژادپرستی و رفتار وحشیانه پلیس شد، در اظهاراتی از سیاهپوستان آمریکایی خواست تا همواره در کنار یکدیگر باشند و برای تغییر وضعیت فعلی زندگی شان تلاش کنند.

بر اساس این گزارش یاکوب بلیک که بر اثر اصابت هفت گلوله یک مامور پلیس به شدت زخمی و فلج شده، برای اولین بار از زمان بستری شدن در بیمارستان درباره تحولات اخیر ایالات متحده صحبت کرد و خطاب به سیاهپوستان و دیگر رنگین پوستان آمریکایی گفت: فقط می خواهم به شما جوان ها و مسن تر ها بگویم که چیزهای بیشتری برای زندگی در آن بیرون وجود دارد.

وی ضمن اشاره به فلج شدنش در پی خشونت پلیس آمریکا ، افزود: جان شما و نه فقط جان هایتان بلکه پاهایتان را نیز ممکن است از شما بگیرند.

بلیک گفت: بخیه های زیادی در کمر و شکم من زده شده و کل 24 ساعت از شدت درد نمی توانم کاری انجام دهم.

وی در ادامه خطاب به معترضان آمریکایی، تاکید کرد: نیازی نیست شما هم با چنین چیزی مقابله کرده و دست و پنجه نرم کنید. خواهش می کنم زندگی خودتان را تغییر دهید ما می توانیم در کنار همدیگر باشیم و درآمد داشته باشیم و همه چیز را برای مردم خود ساده تر کنیم.

چند روز قبل یک مامور پلیس سفیدپوست به سوی یاکوب بلیک در برابر سه کودکش در شهر کنوشا تیراندازی کرد و این حادثه موجب اعتراضات گسترده ای علیه نژادپرستی و وحشیگری پلیس شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار "آمریکا"
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار