کد خبر: ۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
عضو بنیاد آب ایران:
جعفر غفاری شیروان گفت:میزان مصرف آب سه برابر ظرفیت زیستی کشور است.واردات آب از خارج کشور به سادگی امکان پذیر نبوده و قابل تصور نیست
به گزارش تجارت آنلاین به نقل ازنسیم؛وی با تاکید بر استفاده از پتانسیل های داخلی بجای پرداختن به گزینه واردات آب ازخارج کشور، بهره گیری از آب مجازی،  بازگرداندن فاضلاب به چرخه آب ، جلوگیری  از هدر رفت آب در شبکه های انتقال ومدیریت مصرف را راهکار های حل مشکل کم آبی کشور دانست.
 
به گفته غفاری،میزان هدر رفت آب در شبکه انتقال نزدیک 25 درصد است که با نوسازی شبکه می توان از بخش اعظم این هدر رفت جلوگیری کرد
 
عضو هیات مدیره انجمن علوم و مهندسی آب، میزان مصرف  آب شرب کشور را بین شش تا هفت میلیارد متر مکعب ذکر کرد و افزود: با توجه به هدر رفت فاضلاب شهری، به راحتی می توان تا 60 درصدپسماند فاضلاب را به چرخه مصرف بازگرداند.
 
غفاری، با اشاره به ضرورت استفاده ازآب مجازی، گفت: با توجه به استفاده بخش اعظم  آب کشور در شبکه کشاورزی، می توان با وارد کردن محصولات پر آب بر، بخش زیادی از مصرف آب کشور صرفه جویی کرد.
 
وی در باره اتنقال آب دریاچه خزر به سمنان هم اظهارکرد: بسته بودن دریاچه خزر انتقال آب از آن را غیرممکن ساخته و در صورت اجرایی شدن چنین امری،چرخه محیط زیست دریاچه خزر با مخاطره مواجه خواهد شد.
 
غفاری در عین حال انتقال آب از جنوب کشور را  امری  امکان پذیر خواند و گفت: انتقال آب از جنوب کشور مشکل خاصی نداشته  و می توان از ذخایر آبی جنوب کشور بهره برد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آب ، واردات ، کم آبی
نام:
ایمیل:
* نظر: