کد خبر: ۱۳۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷
مدیرکل صادرات معاونت صنایع دستی کشور، اکسپوی «میلان» را فرصت خوبی برای صادرات صنایع دستی دانست و افزود: اقلامی به میلان می‌روند که قابلیت سفارش‌پذیری دارند.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل ازمهر، پویا محمودیان، مدیرکل صادرات معاونت صنایع دستی کشور  اکسپوها را رویدادهایی جهانی، فرهنگی و تجاری دانست که به‌طور معمول، هر پنج سال یک بار برگزار می‌شود. نخستین اکسپو در لندن برگزار شده و امسال، یعنی سال ۲۰۱۵، اکسپوی میلان برپا می‌شود و شعار اصلی آن «تغذیه زمین، انرژی برای حیات» است. به عبارتی اکسپوی امسال به تامین مواد غذایی برای همگان، حفظ تنوع گیاهی و جانوری و پاسداشت محیط زیست می‌پردازد.
 
به گفته مدیرکل صادرات معاونت صنایع دستی کشور، قرار است ۱۶۵ کشور در اکسپوی میلان شرکت کنند و به هرکدام از این کشورها، پاویونی اختصاص داده شود. ۱۰ استند در پاویون جمهوری اسلامی ایران گذاشته شده که قرار  است با نفیس‌ترین اقلام صنایع دستی تزیین شود.
 
پویا محمودیان
 
محمودیان در ادامه بیان کرد: مسئولیت پاویون جمهوری اسلامی ایران به شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی، وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت سپرده شده؛ از این‌رو وزیرصنعت و معدن، همزمان با اخرین روزهای نوروز، مهمان رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود تا از اقلامی که قرار است راهی میلان شوند، بازدید کند.
 
وی در ادامه بیان کرد: درست است ۱۰ استند در پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپوی میلان قرار داده شده اما ما تاکنون ۱۲ قلم از زیباترین و نفیس‌ترین فرآورده‌های دستی چون مینا و خاتم و قلمزنی و سفال و معرق و منبت و گبه را در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته‌ایم. به زودی ۱۰ قلم دیگر هم به این فهرست اضافه می‌شود.
 
هنرمندان به میلان نمی‌روند
 
به گفته محمودیان، بخش دیگری از اکسپوی میلان، فعالیت‌های تجاری را شامل می‌شود. ما با مسئولان بخش تجاری اکسپو، جلسه گذاشته‌ایم. قرار است اتحادیه صنایع دستی به نمایندگی از هنرمندان این حوزه و همچنین صادرکنندگان، محصولات خود را در اختیار رئیس بخش تجاری اکسپوی میلان بگذارند تا به مدت ۶ ماه در این شهر به نمایشو فروش گذاشته شود.
 
اکسپوی میلان
 
میلان آماده میزبانی اکسپو ۲۰۱۵ می‌شود
 
مدیرکل صادرات معاونت صنایع دستی به این‌که اجناسی به اکسپوی میلان فرستاده می‌شوند که قابلیت سفارش‌پذیری داشته باشند اشاره و بیان کرد: هیچ یک از هنرمندان صنایع دستی به اکسپوی میلان نمی‌روند. ما درپی آن هستیم تا به جای افراد، اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی به میلان بروند تا این فرصت شش ماهه در اختیار تعداد بیشتری از هنرمندان قرار بگیرد. ضمن این‌که اجناسی راهی اکسپو می‌شود که سفارش‌پذیر باشند.
 
همه هزینه‌ها با وزارت صنعت است
 
محمودیان به هزینه‌های حضور در اکسپوی میلان اشاره کرد و افزود: ما اجناس را تهیه و در اختیار شرکت سهامی نمایشگاه‌ها می‌گذاریم. نه سازمان میراث فرهنگی و نه هنرمندان و صادرکنندگان، هزینه‌ای را متقبل نمی‌شوند. ما فقط اقلام مورد نظر را تهیه می‌کنیم و در اختیار وزارت صنعت می‌گذاریم؛ همه هزینه‌ها با این وزارتخانه است.
 
وی در پاسخ به این‌ که برای حضور در اکسپوی میلان تا چه اندازه بازاریابی و مخاطب سنجی کرده‌اید گفت: ما چهارم اردیبهشت، نمایشگاه فلورانس را داریم به عنوان یکی از باسابقه‌ترین نمایشگاه‌های صنایع دستی در دنیا؛ پس از آن هم اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه صنایع دستی برگزار می‌شود. طبیعی است که برای حضور در این دو رویداد مهم سلیقه و پسند مخاطب خود را درنظر گرفته‌ایم.
 
محمودیان، حضور در اکسپوی میلان را اتفاق خوشایندی دانست و افزود: تعداد صادرکنندگان اروپایی ما به خاطر تحریم‌ها بسیار کم است و اکسپو فرصت خوبی برای مذاکره و صادرات صنایع دستی به اروپاست.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار