کد خبر: ۱۳۱۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد؛
سخنگوی وزارت بهداشت، به ارائه گزارشی از وضعیت بیماری کرونا در استان کرمانشاه پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، سیما سادات لاری، بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه اعلام آمار کرونا، به تشریح وضعیت بیماری کرونا در استان کرمانشاه پرداخت و گفت: از اسفند ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۹۹ نمودار موارد ابتلاء و بستری بیماری در این استان با شیب صعودی ملایم در حال امتداد بود که از اویل خرداد ماه شاهد یک خیز شدید در موارد ابتلاء در اغلب شهرستان‌های استان بودیم.

وی افزود: در روزهای پایانی خرداد و روزهای آغازین تیر، تعداد ابتلاء و بستری روزانه در این استان به بیشترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسید. خوشبختانه با همکاری مردم استان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تلاش‌های بی‌وقفه کادر بهداشت و درمان این استان و حمایت اعضای ستاد استانی کرونا، از نیمه دوم تیرماه شاهد روند کاهشی قابل توجهی در موارد ابتلاء و بستری روزانه در اکثر شهرستان‌های استان کرمانشاه هستیم که البته طی هفته‌های گذشته تا حدی از شدت این روند کاهشی، کاسته شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: هم اکنون شهرستان سنقر در وضعیت قرمز و شهرستان‌های پاوه و کنگاور در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی گفت: استفاده از ماسک توسط مردم استان ۶۵ درصد و در وسایل نقلیه عمومی ۷۰ درصد گزارش شده است. همچنین میزان استفاده از ماسک توسط کارمندان و سازمان‌های دولتی استان ۹۵ درصد و میزان استفاده از ماسک توسط شاغلین واحدهای صنفی ۷۵ درصد گزارش شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار