کد خبر: ۱۳۱۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹
وزیر خارجه روسیه اعلام کرد کشورش آماده پاسخگویی به هر گونه تحریم از سوی کشور‌های غربی است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مسکو آمادگی پاسخگویی به هر گونه اقدام تحریمی از سوی غرب را دارد.

سرگئی لاوروف در مصاحبه با کانال تلویزیونی روسیا ۱ گفت مسکو تحریم‌های احتمالی جدید غرب را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین یادآور شد: هیچ اصل متقابلی در امور بین الملل از سوی ما لغو نشده است. خواهیم دید که تحریم‌های جدیدی چه خواهد بود.

لاوروف تاکید کرد: البته ما نیز واکنش نشان خواهیم داد؛ این مسئله بدون واکنش باقی نمی‌ماند.

پیش‌تر سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: احتمال زیادی وجود دارد که آمریکا به علت وضعیت الکسی ناوالنی، مخالف روس، مسکو را تحریم کند، اما این سبب نمی‌شود رویکردمان را تغییر دهیم. این موضوع کاملا منطقی و قابل توضیح است.

همچنین سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه روز جمعه اعلام کرد کشور‌های غربی با استفاده از اطلاعات غلط در مورد بستری شدن الکسی ناوالنی، بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه یافته اند.

لازم به ذکر است، صدر اعظم آلمان اخیرا گفته بود مقامات کشورش پرونده ناوالنی را «اقدام به قتل از طریق مسمومیت» تلقی می‌کنند و برلین در حال رایزنی با متحدان و شرکای ناتو و اروپایی خود برای تصمیم‌گیری در خصوص واکنش به این ماجراست. بنا به گفته مرکل، بررسی‌های صورت گرفته بر روی ناوالنی نشان می‌دهد او با یک سم عامل عصب از گروه موسوم به نوویچوک، ساخت روسیه، مسموم شده است.

رئیس اپوزیسیون (مخالفان) روسیه پس از وخامت شرایط جسمانی برای مداوا به آلمان منتقل شد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار