کد خبر: ۱۳۲۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
شبکه قطری الجزیره در برنامه‌ای جزئیاتی را از توافق دوستی میان رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس فاش کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در برنامه ”ما خفی اعظم“ شبکه تلویزیونی الجزیره جزئیات ائتلاف رژیم صهیونیستی با شماری از کشور‌های عربی برای محاصره مقاومت در نوار غزه فاش شد و این برنامه به اطلاعات اختصاصی درباره این موضوع دست پیدا کرد که نشان می‌دهد پایگاه دریایی ”برنیس“ مصر که در ماه ژانویه گذشته در سواحل دریای سرخ با حضور محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی، افتتاح شد، با هماهنگی رژیم صهیونیستی احداث شده است و یکی از اهداف آن قطع خطوط پشتیبانی گرو‌های مقاومت در نوار غزه است.

گزارشگر شبکه الجزیره گفت: چشم رژیم صهیونیستی به خلع سلاح مقاومت در نوار غزه است و تلاش می‌کند از طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، درباره صلح که به معامله قرن معروف شد، استفاده کند. در سه جنگ شدید در نوار غزه، رژیم صهیونیستی با توسل به توان نظامی خود در تحمیل کردن خلع سلاح یا تحویل سلاح‌های مقاومت شکست خورد.

آمی آیالون، رئیس اسبق شاباک، در این برنامه الجزیره گفت رژیم صهیونیستی نباید برای خلع سلاح حماس فقط به خود تکیه کند. منظور او هم امیدواری به ائتلاف جدید تل‌اویو در منطقه با کشور‌های عربی است که یکی پس از درگیری در موج عادی‌سازی روابط با این رژیم وارد می‌شوند. این‌ها تصاویر اختصاصی از مرز‌های مصر با نوار غزه است و تحقیقات الجزیره گستردگی تلاش‌های مصر برای تشدید محاصره و منزوی کردن نوار غزه را ثابت می‌کند که این تلاش‌ها محدود به روی زمین نیست، بلکه در دریا هم صورت می‌گیرد.

در ادامه این گزارش آمده است: در ماه ژانویه گذشته، پایگاه دریایی برنیس مصر در دریای سرخ با حمایت امارات و با حضور محمد بن زاید افتتاح شد. این تحقیقات فاش کرد که ایجاد این پایگاه با هماهنگی اسرائیل بود و یکی از اهداف آن، قطع خطوط پشتیبانی است که مقاومت برای دستیابی به گلوله‌ها و موشک‌های پیشرفته از آن‌ها استفاده می‌کند. در این تحقیقات اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، فاش کرد سریال مستمر فشار بر گروه‌های مقاومت برای خلع سلاح آن‌ها ادامه دارد.

اسماعیل هنیه در مصاحبه با الجزیره گفت: ”جنبش حماس به دشمن و یا هیچ میانجیگری، تعهدی نمی‌دهد که تصمیم مقاومت را از نظر اصولی، توسعه ابزار‌های مقاومت و راهبرد آن برای تقویت قدرتش مخدوش کند.“

گزارشگر این شبکه  در ادامه اعلام کرد: در برابر تنگنا‌ها و اقدامات علیه گروه‌های مقاومت، مقاومت در نوار غزه در زمینه ساخت سلاح برای خود فعال است. در این تصاویر گلوله‌ها و بقایای تسلیحات اسرائیلی را می‌بینید که در جنگ سال ۲۰۱۴ منفجر نشده بود و به منبعی برای تامین سلاح مقاومت و ساخت موشک‌های جدید تبدیل شد که مقاومت بعضی از آن‌ها را در سال گذشته به سوی شهرک‌های اسرائیلی شلیک کرد.

انتهای پیام/

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار