کد خبر: ۱۳۲۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۱
در تیتر امشب مطرح شد؛
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: شورای اقتصاد باید قیمت گندم را به موقع و عادلانه اعلام کند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اسفندیاری‌پور، مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی گفت: بر اساس قانون مصوبه مجلس شورای اسلامی سال۱۳۶۸، قبل از شروع سال زراعی جدید که اول مهر ماه است، قیمت خرید گندم باید اعلام شود تا کشاورزان مطلع باشند گندم تولیدی خود را با چه نرخی می فروشند.

او ادامه داد: کشت گندم هر سال از اواخر شهریورماه شروع می شود و تا اول دی ماه هم ادامه دارد.

قیمت اعلام شده گندم  باید با هزینه واقعی کشت مطابقت داشته باشد

ساداتی‌نژاد، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در این خصوص تصریح کرد: اگر قیمت اعلام شده گندم با هزینه واقعی کشت آن برابر نباشد، دچار چالش می شویم. کشاورز با توجه به نرخ اعلام شده و به صرفه بودن آن برای کاشت گندم تصمیم می گیرد.

او ادامه داد: قیمت سال قبل ۲ هزار و ۵۰۰ تومان بوده اگر با توجه به هزینه های تولید به این مسئله نگاه کنیم این عدد اصلا با هزینه ها مطابقت ندارد و در این صورت میزان تولید کاهش می یابد.

رئیس کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: در صورت کاهش تولید گندم، کشور نیاز به واردات بیشتری خواهد داشت و میزان ارز بیشتری مصرف می شود همچنین محصولی که از خارج خریداری می شود قیمت آن بیشتر از گندم تولید داخل خواهد بود.

او تاکید کرد: شورای اقتصاد باید قیمت گندم را به موقع و عادلانه اعلام کند. منصفانه این است که کشاورز قبل از شروع کار خود قیمت محصول را بداند. اگر قیمت را آخر مهر اعلام کنیم دیگر تاثیری ندارد و این مسئله برای کشور هم مفید نیست. طبق قانون باید قیمت قبل از کاشت و عادلانه و واقعی اعلام شود همچنین باید پرداخت ها هم به موقع انجام شود.

شاهین‌فر، عضو هیات مدیره بنیاد گندمکاران در این رابطه اظهار داشت: با توجه به الگوی کشت و اعلام به موقع قیمت ها، می توان تصمیمات بهتری گرفت اما این مسئله سال های گذشته رعایت نشده است.

در حال تکمیل...

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار