کد خبر: ۱۳۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
بانک توسعه صادرات ايران براي ساخت واحدهاي مسکوني در ونزوئلا با همکاري متخصصان ايراني، علاوه بر صدور دو ضمانت‌نامه ارزي، تسهيلات ارزي به منظور تجهيز کارگاه نيز پرداخت کرده است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومي بانك توسعه صادرات؛اين بانك با صدور ضمانت نامه پيش پرداخت به مبلغ 142ميليون دلار و ضمانت‌نامه حسن اجراي کار به مبلغ 23 ميليون دلار براي يك شركت ايراني زمينه حضور مهندسان ايراني را در طرح هاي ساخت واحد مسكوني در ونزوئلا فراهم كرده است.
 
علاوه بر اين، بانك توسعه صادرات با پرداخت تسهيلات معادل 15 ميليون دلار به تامين بخشي از هزينه هاي تجهيز كارگاه و ديگر هزينه هاي ضروري براي ساخت هفت هزار واحد مسكوني در اين كشور کمک کرده است.
 
دولت ونزوئلا از زمان حکومت مرحوم هوگو چاوز رييس جمهوري سابق اين کشور در سال 2011 ميلادي يک برنامه اجتماعي را با عنوان ماموريت بزرگ مسکن با هدف پاسخ دادن به کمبود شديد واحدهاي مسکوني آغاز کرد که طبق آن، تا سال 2019 بايد سه ميليون خانه در اين کشور ساخته شود.
 
در سه سال اخير ، ونزوئلا با همکاري شرکت هايي از ايران ، روسيه ، چين و بلاروس موفق شده است حدود 600 هزار  واحد مسکوني را در قالب برنامه يادشده بسازد.
 
محمدرضا نعمت زاده وزير صنعت، معدن و تجارت كشورمان هفته گذشته با حضور در كاراكاس، علاوه بر ديدار با نيکولاس مادورو، رئيس جمهور ونزوئلا، از طرح هاي خانه سازي که به همت شركت هاي ايراني در حال انجام است، ديدن كرد.
 
رئيس جمهور ونزوئلا در اين ديدار گفت : برادران ايراني، ما همچنان از شما درخواست کمک داريم. ما به توسعه صنعت مصالح ساختماني نياز داريم.
 

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: