کد خبر: ۱۳۳۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
معاون وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی گفت: توانمندسازی مهارتی روستائیان و عشایر از جمله اولویت‌های این سازمان در سال‌ جاری است.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل ازایسنا، کورش پرند در بازدید از امکانات آموزشی فنی و حرفه‌ای شهرستان آباده در شمال استان فارس، گفت: پرداختن به کسب و کارهای کوچک، متوسط، مشاغل خرد و خانگی نیز از جمله موارد مورد نظر سازمان فنی و حرفه‌ای کشور است.
 
پرند تاکید کرد: باید تفکر ایجاد مراکز رشد در سطح مراکز آموزشی به منظور تبدیل ایده‌ها به عمل در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نهادینه شود.
 
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در آینده کشور را به نتایج بسیار خوبی خواهد رساند، درباره اجرای طرح توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز گفت: حاضریم این طرح به صورت پایلوت با همکاری یکی از دانشگاه‌ها در آباده با توجه به پتانسیل موجود به سرعت اجرایی شود.
 
پرند ضمن ابراز رضایت از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان آباده، خرمبید و بوانات این سه مراکز را مراکزی تمیز، به روز و با استاندارد بالا برشمرد.
 
براساس این گزارش، نماینده مردم شهرستان‌های آباده، بوانات و خرم‌بید در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: یکی از معضلات امروز کشور بیکاری است.
 
رحیم زارع اضافه کرد: نرخ بیکاری در میان قشر تحصیلکرده در ایران دو برابر نرم جامعه است و سازمان فنی و حرفه‌ای یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین سازمان‌ها برای حل مشکل بیکاری است.
 
زارع گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده درصد بالایی از کارآموزان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌های آباده، بوانات و خرمبید جذب بازار کار شده‌اند.
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را یکی از سازمان‌هایی دانست که به روش کوشش و خطا عمل نکرده و از استاندارد کاری خوب و قابل قبولی برخوردار است.
 
زارع خواستار راه‌اندازی پژوهشکده رشد و پرورش استعدادها در مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان آباده شد.
برچسب ها: روستا ، عشایر ، فنی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار