کد خبر: ۱۳۳۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان مطرح کرد:
کاشان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گغت: سن بیماران بدحال کرونایی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان کاهش داشته است که نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار مهر سیدعلیرضا مروجی پیش از ظهر شنبه در دیدار با آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با اشاره به تاریخچه تأسیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: این دانشگاه در حال حاضر جز دانشگاه‌های ممتاز ایران در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که دارای پنج دانشکده است.

وی با بیان اینکه یکی از تجربه‌های موفق دانشگاه علوم پزشکی کاشان اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت بود، ابراز داشت: خوشبختانه با آموزش‌های داده شده و همکاری مردم این طرح به خصوص در اوج زمان شیوع کرونا در اسفندماه و فروردین ماه گذشته توانست کمک شایان توجهی به کادر بهداشتی و درمانی بکند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه در زمان شیوع کرونا بسیاری از بیماران از مراجعه به بیمارستان‌ها ممانعت می‌کردند، تصریح کرد: مقرر شد تمام بیمارستان‌های دولتی و غیردولتی ۱۰ درصد از ظرفیت خود را برای بیماران کرونایی اختصاص دهند تا زمینه مراجعه سایر بیماران نیز به بیمارستان‌های دولتی دیگر فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه در میدان مبارزه با کرونا اعضای کادر بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان شبانه روز برای ارائه خدمت به مردم تلاش کردند، خاطرنشان کرد: متأسفانه موج سوم شیوع ویروس کرونا در منطقه کاشان زودتر از پیش بینی‌ها آغاز شد که روند فزاینده بیماران مبتلا و بستری در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بیانگر این موضوع است.

مروجی با بیان اینکه کمک‌های بسیار ارزشمندی توسط خیرین در میدان مبارزه با کرونا شد، بیان داشت: با کمک خیرین و اعتبارات دولتی بیمارستان ثامن آران و بیدگل به زودی افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین نگرانی ما در موج سوم شیوع کرونا کاهش سن بیماران به خصوص بیماران بدحال است، یادآور شد: مردم با رعایت مسائل بهداشتی می‌توانند کمک شایان توجهی به بخش درمانی که بیش از هفت ماه است بی وقفه در حال تلاش هستند، داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: با توجه به رویه افزایش بیماران بستری در بیمارستان بهشتی کاشان در حال حاضر با کمبود تخت‌های مراقبت‌های ویژه مواجه هستیم که امیدوارم این کمبود با اختصاص اعتبارات لازم مرتفع شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار