کد خبر: ۱۳۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
امام جمعه شاهرود گفت: امام راحل تمام اقشار را در دفاع مقدس به میدان آوردند و امروز نقش رانندگان در دوران جنگ تحمیلی باید بازخوانی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام عباس امینی پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از رانندگان ایثارگر شهرستان شاهرود به مناسبت هفته دفاع مقدس در سالن شهدای مدافع حرم سپاه این شهرستان، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و امام راحل بیان کرد: هنر اسلام این است که همه اقشار را به‌کارگیری می‌کند؛ هنر انقلاب و امام راحل هم همین بود و امام خمینی (ره)، همه اقشار را وارد انقلاب کردند.

وی با بیان اینکه امام راحل همه مردم را از هر قشری در دفاع مقدس وارد و هدایت کردند، افزود: از پیرزنان و پیرمردان تا نوجوانان در پشت جبهه و رزمندگان، فرماندهان و رانندگان که نقش اساسی رساندن تدارک به جبهه را داشتند، همه فعال بودند.

امام جمعه شاهرود بیان کرد: امروز هم اگر می‌خواهیم مشکلات رفع شود، مردم و اقشار مختلف باید در صحنه باشند.

امینی با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس اظهار کرد: ما در جبهه و بعد از تشکیل تیپ قائم (عج) در سال ۱۳۶۶ در جمع رانندگان حضور داشتیم و جهاد، رشادت و شهامت رانندگان در دوران انقلاب و دفاع مقدس نقش بسیار اساسی و کلیدی داشته است.

وی با بیان اینکه ایثارگری رانندگان را در حد بالا در عملیات بیت‌المقدس که هم راننده بودید و هم رزمنده شاهد بودیم، ادامه داد: امروز همه اقشار در هدف غایی انقلاب که تشکیل تمدن آخرالزمانی و اتصال به انقلاب جهانی است، نقش دارند.

امینی با بیان حدیثی از امام حسن مجتبی (ع) گفت: این امام بزرگوار بیان می‌فرمایند «هیچ بنده‌ای را تحقیر نکنید، شاید او از اولیای خدا باشد» و شغل و جایگاه ربطی معنویت و ایمان ندارد و صنف رانندگان هم الآن می‌تواند نقش‌آفرین باشد؛ دشمن به همه اقشار طمع دارد و مراقب باشید زحمات شما مورد طمع دشمن نباشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود تأکید کرد: این جلسات تجلیل، فرهنگ‌سازی برای نسل آینده است که در سختی‌های دوران هر شغل و فردی می‌تواند اثرگذار باشد.

در پایان این مراسم، از ۳۰ تن از رانندگان ایثارگر با اهدای لوح تقدیر و هدیه‌ای با حضور مسؤولان تجلیل به عمل آمد.

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و در راستای مخابره پیغام فتح سال‌های جنگ، برنامه‌های مختلفی در استان سمنان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/م/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار