کد خبر: ۱۳۴۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
کلاف پیچیده در احیای بافت فرسوده پیرامون حرم رضوی؛
مشهد ـ عضو شورای شهر مشهد، مشکل بافت پیرامون حرم را بر دوش وزیر اسبق مسکن انداخت و گفت: وزارت مسکن به عنوان متصدی باید پاسخگوی حقوق مکتسبه در بافت پیرامون حرم رضوی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد نوروزی ظهر شنبه در نشست خبری با موضوع بافت پیرامون حرم مطهر رضوی گفت: طرح توسعه و تحول بافت پیرامون حرم مطهر رضوی در سال ۷۱ و توسط وزارت مسکن و شهرسازی در جهت وضعیت نابسامان و کمبود چشمگیر خدمات شهری در این منطقه به اجرا درآمد. لذا اساس احیاء بافت پیرامون حرم مطهر رضوی با تصدی وزارت مسکن و شهرسازی بوده است. 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت های شورای شهر مشهد ادامه داد: در جهت اجرای این طرح در سال ۷۱ مکاتباتی از جانب وزارت مسکن و شهرسازی خطاب به مقام معظم رهبری شده است که در آن ضمن اعلام وضعیت نابسامان بافت پیرامون، ایشان فرموده است: «هر اقدامی که به منظور آسایش زوار و میهمانان آستان قدس رضوی انجام گیرد بجا و موجب ثواب و اجر الهی برای اقدام کننده است».

نوروزی همچنین افزود: در سال ۷۸ تفاهم نامه ای در رابطه با توسعه یافت پیرامون حرم مطهر رضوی با تصدی وزارت مسکن و شهرسازی برای بهسازی و نوسازی این منطقه امضا شده اما وزارت مسکن حتی یک ریال در رابطه با طرح توسعه بافت پیرامون حرم هزینه نکرده است، لذا طبق توافقات مقرر شده است اگر پیمانکاری در زمان اجرای طرح تخلفی داشته باشد، هزینه جریمه و فروش تراکم را به حساب طرح و شهرداری واریز کند.

وی در رابطه با ثابت ماندن خود در کمیته نظارتی منطقه ثامن، گفت: پیشنهاد بنده به شورای شهر حضور در منطقه ۱۲ مشهد بود اما به دلیل سابقه اجرایی و همچنین تصدی شهرداری مشهد در سالهای گذشته، در کمیته نظارتی منطقه ثامن مشغول به فعالیت شدم.

نوروزی در ادامه بیان کرد: متاسفانه علیرغم توافقی که انجام شده بود مبنی بر اینکه نباید ساختمان های این منطقه پس از ساخت واگذار شود، برخی از افراد ساختمانها را واگذار کرده و حدود ۲۰۰ سند را از مجموعه خارج کردند.

وی همچنین افزود: در طرح ثامن که با سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم و همچنین مجوز بانک مرکزی اجرا شده، تعداد هزار و ۴۴۲ واحد تولید می‌شود که از این تعداد هزار و پنج واحد تحویل داده شده و مابقی در دست ساخت است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت های شورای شهر مشهد با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی باید پاسخگوی حقوق مکتسبه در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی باشد، ورود شهرداری به طرح نوسازی این منطقه را به درخواست وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه رقم دقیقی در رابطه با سرمایه‌گذاری و ارزش ساختمان های این منطقه در حال حاضر نمی‌توان اعلام کرد، گفت: متاسفانه افرادی که طرح توسعه بافت پیرامون حرم مطهر رضوی را آغاز کردند از جمله عباس آخوندی، وزیر سابق مسکن و شهرسازی امروز مدعی هستند که فاجعه عظیمی در این طرح رخ داده، درحالی که خود باید پاسخگو باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار