کد خبر: ۱۳۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
تا چند سال پیش، هر چند وقت یکبار شنیده می شد که رستورانی در راستای خدمت رسانی بیشتر به مشتری هایش، غذاهای خود را با گوشت الاغ پخته و به مردم خورانده است. برای همین هم خیلی ها وقتی به رستوران می رفتند و غذا می خوردند، ته ذهنشان این سوال وجود داشت که آیا الان در حال خوردن گوشت گوسفند و گوساله هستم یا دارم گوشت یک الاغ پیر بینوا را می خورم؟! خوشبختانه با همت و تلاشی که بعضی از عزیزان رستوران دار به خرج دادند نسل الاغهای وطنی آنقدر کم شده که دیگر الاغی گیر نمی آید که ذبح شود و با گوشتش غذاهای خوشمزه پخته شود و برای همین هم خیال همه کمی تا قسمتی راحت شده بود ... اما با انتشار خبر ورود «گوشت بوفالو» حالا مشکل شدیدتر هم شده است. تا به حال اگر کسی گوشت الاغ می خورد، لااقل می دانست که الاغش مال کشور خودمان است و غریبه نیست اما حالا ممکن است گوشت بوفالویی پخته شده باشد که معلوم نیست از کجا آمده و آمدنش بهر چه بوده است!
با این همه، خوشبختانه در این زمینه اطلاع رسانی خوبی شده و رییس سازمان دامپزشکی کشور به تازگی گفته که مردم خیالشان راحت باشد، گوشت بوفالو برای تولید سوسیس و کالباس به کشور وارد شده و بوفالوها هم همه بوفالو نر و جوان بوده اند! هر جوری هم که حساب کنیم گوشت بوفالوی نر و جوان خیلی بهتر از پوست و دل و روده مرغ است که خمیر می شد و با آن سوسیس و کالباسهای خوشمزه ساخته می شد! البته این توضیح هم داده شده که متخلفانی در سال‌های گذشته گوشت بوفالوهای نر و جوان را وارد چرخه مصرف مستقیم کرده‌اند که این متخلفان در لیست سیاه قرار گرفته‌اند؛ و چون در لیست سیاه قرار گرفته اند، هیچ مشکلی برای کسانی که گوشت بوفالو را به نیت گوشت گوسفند و گوساله خورده اند، پیش نمی آید!
پس تا اینجا همه مشکلات و دغدغه ها حل شده است؛ فقط می ماند یک نگرانی بی اهمیت برای مصرف کنندگان محترم سوسیس و کالباس : اینکه نکند متخلفان، به جای گوشت بوفالوی نر و جوان، خدای ناکرده ، زبانم لال، گوشت بوفالوی ماده و پیر وارد کنند و با آن سوسیس و کالباس بسازند؟ من از طرف مقامات مسئول این اطمینان را به همه می دهم که سابقه نداشته در کشور از این جور اتفاقات ناگوار بیفتد؛ پس سوسیس و کالباس را بخورید و خیالتان راحت باشد که بوفالویش نر و جوان است!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار