کد خبر: ۱۳۴۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
فرماندار فومن:
فومن- فرماندار فومن با اشاره به مغفول ماندن ظرفیت های کشاورزی این شهرستان، گفت: باید در نیمه دوم سال از اراضی کشاورزی بلااستفاده فومن برای زراعت چوب استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا محسنی بعد از ظهر سه شنبه به مناسبت روز ملی روستا و عشایر در جمع تعدادی از دهیاران فومن که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی دهیاران که در عرصه عمران و آبادنی روستاها، گفت: در سال جهش تولید تلاش شود برای توسعه روستاهای مولد برنامه ریزی صورت گیرد.

فرماندار فومن با اشاره به ظرفیت‌های ویژه این شهرستان در بخش کشاورزی و گردشگری، افزود: متأسفانه در بخش کشاورزی نتوانسته ایم از ظرفیت اراضی موجود به خوبی بهرمند شویم.

وی با بیان اینکه کشاورزان در نیمه دوم سال با بیکاری پنهان مواجه می‌شوند، اظهار داشت: توجه بیشتر به زراعت در شهرستان زمینه تولید و ارزش افزوده را فراهم می‌سازد.

محسنی با تاکید بر اینکه بسیاری از اراضی در روستاهای شهرستان فومن بلااستفاده بوده که قابلیت بهره وری در زارعت چوب را دارد، تصریح کرد: زارعت چوب علاوه بر اشتغال زایی و بهره وری به حفظ اکوسیستم محیط کمک شایان توجه‌ای می‌کند.

فرماندار فومن با اشاره به اینکه تلاش برای مراقبت از اراضی ملی به معنای نگهداری مطلق در این حوزه نیست، گفت: با استفاده بهینه از اراضی ملی و جنگل‌ها می‌توانیم به بهره وری از این ظرفیت موجود برسیم.

وی از دهیاران خواست به تناسب ظرفیت اراضی موجود در روستاها، اراضی حقیقی و ملی شناسی شود و افزود: با پیگیری دستگاه‌های ذی ربط و ارائه تسهیلات ویژه می‌توان از این سرمایه‌های روستایی نهایت استفاده صورت گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار