کد خبر: ۱۳۵۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۶
مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور گفت :به منظور تسهیل کار صنعتگران، ۷۰ میلیارد تومان در اختیار صنایع پیشرفته استان فارس قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز ، رضا نقی پور اصل در روند بازدید از برخی واحدهای صنعتی و فعال در حوزه‌ صنایع پیشرفته در منطقه ویژه و شهرک صنعتی بزرگ شیراز و در ادامه از نمایشگاه مقابله با کرونا با بیان اینکه برخی واحدهای صنعتی و فعال در حوزه‌ صنایع پیشرفته در منطقه ویژه و شهرک صنعتی بزرگ شیراز اهمیت و فلسفه وجودی این مجموعه براساس حمایت از صنایع «های تِک» تعریف شده، است ، اظهار داشت: خوشبختانه استان فارس و شهر شیراز در این حوزه حرف های بسیاری برای گفتن دارد و در سطح کشور پیشتاز است.

وی ادامه داد : تلاش ما همیشه بر این اصل استوار است که بازدیدهای میدانی همراه با نتیجه باشد، ضمن اینکه به مسئولان استان هم وعده ۷۰ میلیارد تومانی داده شده که در اختیار صنایع پیشرفته استان فارس قرار گیرد.

نقی پور اصل با اشاره به این که تمام تلاش خود را به کار می بریم تا صنعتگران استان برای دریافت این تسهیلات و حمایت ها در پیچ و خم های اداری قرار نگیرند اضافه کرد: قطعاً ما به دنبال تسهیل گری کارها هستیم و این مهم را از طریق دفتر نمایندگی مستقر در استان محقق خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۴۰ تا ۴۵ درصد برنامه های پیش بینی شده صندوق حمایت عملیاتی شده است بیان داشت : با توجه به اینکه در جریان ورود به انقلاب چهارم صنعتی هستیم قطعاً ماهیت و هویت صنایع به سمت صنایع پیشرفته تغییر پیدا خواهد کرد و کمتر صنایعی را به شکل امروزی خواهیم دید

رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور اظهار داشت : بنابراین ضرورت دارد برنامه های صندوق حمایت رویکرد توسعه گرایانه تری داشته باشد.

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور با اشاره به اینکه ما در حد توان خود در بازدید از صنایع پیشرفته و راکد تلاش می کنیم تا نقشی را در احیا و توسعه این صنایع داشته باشیم، گفت : این مهم از طریق ارایه تسهیلات، تامین ضمانت نامه، تسهیل در تامین سرمایه در گردش، تسهیل در وارد کردن ماشین الات و یا ارایه خدمات کارشناسی برای توانمندسازی این واحدها عملیاتی می شود.

نقی پور اصل در خصوص اینکه برای تهیه بانک اطلاعاتی صنایع پیشرفته و راکد چه برنامه ای در دستور کار قرار دارد و چه اقداماتی انجام شده است خاطرنشان کرد : واقعیت این است که در این زمینه هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و به عنوان یک طرح مطالعاتی در حال انجام است و یکی از آرزوها و برنامه های بزرگ ما ایجاد بانک جامع اطلاعات صنایع کشور و منابع انسانی است که اگر محقق شود کمک بزرگی به کاهش هزینه های صنایع در حوزه تولید، آلودگی های محیط زیستی، حمل و نقل، افزایش بهره وری، امکان برنامه ریزی بهتری برای آمایش سرزمینی و ذخیره کردن زمان خواهد داشت.

وی با تاکید براینکه جای خالی این سامانه جامع به خوبی در بخش صنعت خالی احساس می شود، تصریح کرد: برای ایجاد و تکمیل این بانک اطلاعاتی علاوه بر استفاده از مجموعه بانک اطلاعاتی ریاست جمهوری، وزارت صنعت، بورس، و ... باید یک فراخوان هم ارائه شود تا صنعتگران هم در تکمیل این بانک نقش افرین و همکاری داشته باشند.

رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه صنایع پیشرفته کشور همچنین با اذعان براینکه ایجاد این سامانه و بانک اطلاعاتی یک پروژه کوتاه مدت نیست گفت: امیدواریم تحقق این مهم تحت الشعاع تغییر دولت ها و سیاست ها قرار نگیرد.

هدف دولت ایجاد اشتغال پایدار است

در ادامه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت  استان فارس با اشاره به فعالیت دفتر نمایندگی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در سازمان اظهارداشت: این صندوق در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی، شرکت های فناوری و همه شرکت‌های نوین و پیشرفته و کوتاه کردن مسیر سرمایه گذاری در بخش کارآفرینی های جدید و استارت‌آپ ها ، حمایت و توجه به تقویت شرکت‌های دانش بنیان و رویکرد وزارتخانه در جهش تولید، در تسهیل امور کارآفرینان راه اندازی شده است.

حمیدرضا ایزدی افزود : رسالت ذاتی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته این است تا پولی که در اختیار این صندوق است به صورت ساده و آسان با تسهیل‎گری‎های ویژه ایجاد شده در اختیار صنایع نو پدید قرار گیرد.

وی ادامه داد : بازدیدها از واحدهای تولیدی با هدف حل موانع و مشکلات تولید و رونق اشتغال انجام می گیرد و موضوعات و درخواست‌های مدیران و واحدهای تولیدی در بازدیدها به جد پیگیری و برای حل آن تصمیم گیری و تلاش می‌شود.

ایزدی با بیان اینکه در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، رفع موانع تولید و فعال‌سازی ظرفیت واحدهای تولیدی کوچک و متوسط با حضور مسوولان کشوری و استانی در محل واحدهای تولیدی تشکیل جلسه می‌شود ، اضافه کرد : هدف دولت رفع مشکلات واحدها، افزایش تولید و ایجاد اشتغال پایدار است که امیدواریم با همکاری و تعامل مسئولین ارشد و ذیربط کشوری و استان بتوانیم برای پیشبرد اهداف در توسعه واحدهای تولیدی وصنعتی گام برداریم.

وی کوتاه کردن فرآیندها در ارائه خدمات را از دستاوردهای مهم صندوق دانست و بیان داشت : تسریع در ارائه خدمات به متقاضیان یکی از دغدغه ها و همچنین عملکرد مثبت صندوق است .
به گزارش فارس، در ادامه این بازدیدها و جلسات سرمایه‌گذارن صنایع از نزدیک نقطه نظرات و مشکلات خود را بیان و مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و کارشناسان و مدیران صندوق به پاسخگویی و راهنمایی آنان پرداخت.

همچنین ، افزایش سرمایه صندوق به منظور ارتقای سطح حمایت از صنایع  ، برگزاری دوره های آموزشی مجازی  برای صاحبان صنایع به منظور رسیدن به یک زبان مشترک، ایجاد کارگروه های تخصصی و استفاده از ظرفیت انجمن‌ها در ارزیابی طرح‌های حوزه صنایع پیشرفته از جمله خواسته‌های مدیران شرکت‌ها در این سفر بود.

به گزارش فارس ، نمایشگاه مقابله با کرونا " تهدیدها و دستاوردها از ۲۱ تا ۲۴ مهرماه در سه سالن بهار، سرو و نرگس با محورهای خدمات الکترونیک و پدافند غیر عامل، تجهیزات پزشکی، دارویی و آزمایشگاهی و همچنین مواد ضدعفونی، شوینده و پاک کننده میزبان علاقه‌مندان در حوزه بهداشت و سلامت خواهد بود.

انتهای پیام/ س

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار