کد خبر: ۱۳۶۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
هندیانی خبرداد؛
معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اجرایی شدن طرحی برای فروش سوخت به کشور های همسایه به روش قانونی در استان سیستان و بلوچستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله هندیانی معاون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اولین‌نشست تخصصی بررسی راهکار های اشتغال کولبران اظهار کرد: با هماهنگی همه سازمان هایی که به نوعی در حوزه مرزها فعالیت می کنند ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز دو سالی است را برای معیشت پایدار مرزی اجرایی کرده است.

او با بیان اینکه در مناطق غرب کشور تا شعاع ۲۰ کیلومتر مرز نشینان را شناسایی کردیم و برای آن کارت صادر شده است، گفت: دستورالعمل مبادلات مرزی در بازارچه های غیر رسمی ابلاغ شده است.

هندیانی با بیان اینکه دستورالعمل هایی برای جا به جایی ۱۰۰ قلم کالا صادر شده است که مرزنشینان بر اساس کارتی که دارند می توانند از این امتیاز استفاده کنند، گفت: درحال حاضر به علت برخی از مسائل ارزی نتوانستند از این امتیاز استفاده کنند.

او افزود: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای رفع این مشکل جلساتی را با ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان، سپاه پاسداران و وزارت رفاه داشته است که بتواند طرح مشترکی را برای همه بخش های کشور برای جامعه هدف با راهبرد های مشخص تدوین کند.

او با بیان اینکه این طرح کارهای اجرای اش انجام شده است، گفت: این‌طرح به هیات دولت داده شده است که پس از تصویب همه تلاش هایی که سازمان های مختلف می خواهند انجام دهند به صورت متمرکز انجام شود.

معاون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره مبارزه با قاچاق سوخت گفت: به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت طرحی با هماهنگی استانداری سیستان و بلوچستان، سپاه پاسداران، نیروی اطلاعاتی، وزارت کشور، وزارت نفت و‌... در شرف اجراست.

او با بیان اینکه به جای جا به جایی غیر مجاز سوخت وزارت نفت  می تواند به صورت حضوری در محل آن را به فروش برساند، گفت: مرزنشینان می توانند از طریق خرید رسمی فروش سوخت را انجام دهند.

هندیانی تصریح کرد: این طرح خاص سیستان و بلوچستان است چرا که کشورهای مرزی ما در این قسمت قابلیت خرید سوخت کشور را دارند.

بیشتربخوانید

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار