کد خبر: ۱۳۷۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
نماینده مردم خلخال وکوثر درمجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری مطالبات بیمه عشایری و خسارات آن از مطالبات اصلی نماینده مجلس در خانه ملت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید غنی نظری ظهر امروز در نشست با مدیر کل امور عشایری استان اردبیل اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین مطالبات عشایر شهرستان خلخال عدم پرداخت مطالبات بیمه و خسارات آنان است.

وی افزود: پیگیری این موضوع در اولویت نمایندگان مجلس در خانه ملت است و اداره کل عشایری استان خسارات وارده به عشایر را در خصوص بیمه آنان پرداخت نماید.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی خواستار توزیع نهاده‌های دامی به‌صورت منظم و اصولی شد و بیان کرد: جمعیت عشایری در ییلاقات و قشلاقات همه برابر بوده و به نسبت  دام خود به صورت منظم حق دریافت نهاده‌های دامی دارند.

نظری با اشاره به دور بودن مسافت ییلاقات در فصل بهار و تابستان و عدم دسترسی اهالی در موقع نیاز به پزشک و مشکلات موجود در راه‌ها گفت: طرح ییلاق‌گردی پزشکان در مناطق عشایری استان برای رفاه حال عشایر در خانه ملت پیگیری خواهد شد و قطعا نظرات عشایر زحمتکش در هر زمینه راه‌های کمک به بهبود وضعیت عشایری را توسعه خواهد بخشید.

وی با اشاره به کم آبی در ییلاقات و روستاهای محل زندگی و قشلاق‌های عشایری اذعان داشت: تامین برق موردنیاز و آب شرب لازم برای عشایر در ییلاقات از هر سرفصلی مهم و حیاتی‌تر است و توزیع پنل خورشیدی و تانکر آب در مناطق عشایر به صورت نوبتی ارائه خواهد شد.

نماینده مردم خلخال وکوثر به توزیع نهاده‌های دامی در شهرستان خلخال اشاره کرد و گفت: آرد عشایری برای مصرف نان خانوار عشایر و نهاده‌های دامی یکی از نیازهای اصلی عشایر بوده و اداره عشایری مکلف است در هر شرایط به‌صورت عادلانه توزیع لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/3463/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار