کد خبر: ۱۳۸۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
گروه استان‌ها ـ معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف فارس ضمن دعوت از نهادهای خیریه و ذی‌ربط برای معرفی کودکان جهت پذیرش در پرورشگاه‌های موقوفه شیراز گفت: این‌کودکان یتیم بی‌بضاعت براساس مفاد و شرایط وقف نامه‌ها در این مراکز نگه‌داری می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حجت‌الاسلام رحیم صفری گرائی بعدازظهر امروز در جلسه بررسی  مشکلات پرورشگاه‌های موقوفه شیراز اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه مطابق قانون در آن دسته از موقوفاتی که دارای متولی قانونی و شرعی هستند، نقش نظارتی دارد و پرورشگاه‌های موقوفه شیراز نیز چنین است.

وی ضمن دعوت از نهادهای خیریه و ذی‌ربط  برای معرفی کودکان  جهت پذیرش در پرورشگاه‌های موقوفه شیراز گفت: این‌کودکان یتیم بی‌بضاعت براساس مفاد و شرایط وقف نامه‌های دو پرورشگاه موقوفه زالی و مصلایی در این مراکز  پذیرش می‌شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف فارس بر لزوم‌ توجه به آموزش و تحصیل کودکان یتیم این دوپرورشگاه موقوفه تاکید کرد و افزود: با توجه به شیوع کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ضروری است بر نحوه آموزش و تحصیل کودکان‌ یتیم این مراکز  به صورت آنلاین (برخط) نظارت دقیق شود تا مشخص شود چه اقدامات و فعالیت‌هایی برای آموزش و حمایت از این‌کودکان مددجو این دو پرورشگاه  موقوفه انجام می‌شود.

صفری  بر لزوم بازدید مستمر، پشتیبانی و رصد ادارات اوقاف مناطق  از وضعیت کودکان مددجوی یتیم و خانواده‌های آنها که ساکن شهرستان‌ها و حومه شیراز هستند  تاکید و بیان کرد:  با این اقدامات وضعیت تحصیلی، آموزشی  و تربیتی این کودکان به دقت زیر نظر گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: از نهادهای خیریه و دستگاه‌های ذی ربط  دعوت می‌کنیم تا برابر مفاد و شرایط مطرح شده در وقف نامه‌های این دو پرورشگاه نسبت به معرفی کودکان بی‌بضاعت برای پذیرش به این‌ مراکز و ادارات اوقاف اقدام کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف فارس با اشاره به نیت واقف  پرورشگاه موقوفه زالی اظهار داشت: درحال حاضر 39 کودک‌ مددجوی یتیم  زیر 15 سال در پرورشگاه موقوفه زالی نگهداری می‌شوند که براساس نیت واقف این کودکان‌ تا سن 15 سالگی در این‌ مرکز نگهداری و تحصیل می‌کنند و با رسیدن  به سن 15 سال، آنها ترخیص و کودکان یتیم دیگری جایگزین می‌شوند ضمن آنکه امکان افزایش تعداد کودکان مددجو در پرورشگاه موقوفه زالی به حداکثر 60 نفر نیز فراهم است.

حجت‌الاسلام صفری با تاکید به اینکه ضروری است مربیان پرورشگاه موقوفه مصلایی نیز با ایجاد گروه‌های لازم در فضای مجازی به صورت روزانه با دانش‌آموزان این مرکز در ارتباط باشند و مسائل آموزشی آنها را به طور دقیق زیر نظر بگیرند، بیان کرد: در کانون پرورشی و تربیتی موقوفه مصلایی33 کودک مددجوی یتیم  در حال تحصیل هستند و امکان افزایش حداکثر 45 کودک مددجوی یتیم با توجه به امکانات و فضای آموزشی و تربیتی که دراین مرکز وجود دارد، فراهم است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف فارس با تاکید به اینکه نگاه ما به کودکان یتیم باید همانند نگاه به فرزندان خودمان باشد  اظهار داشت: در مواجهه با کودکان یتیم، نباید از هرنوع حمایتی در خصوص آموزش و تربیت این کودکان چشم پوشی و کوتاهی کرد.

وی‌گریزی نیز به نیت واقفان این دوپرورشگاه زد و گفت: موقوفه حاج ابوطالب مصلایی در سال 1334 با نیت نگهداری از کودکان یتیم بی‌بضاعت شیراز و منطقه شریف آباد شیراز  وقف شد که در قالب نیت واقف آن، کودکان یتیم بی‌بضاعت شیراز و منطقه شریف آباد که عدم بضاعت آنها توسط معتمدین محل و متولی وقت تایید شود، در این مرکز نگهداری می‌شوند، کودکان یتیم ذکور حداکثر تا سن 15 سالگی در این مرکز مورد آموزش قرار می گیرند و تربیت می‌شوند.

صفری با بیان اینکه  براساس وقف نامه پرورشگاه زالی،  بی‌بضاعتی کودکان یتیمی که از سوی معتمدین محل تایید شود، از سن 7 سالگی  در این مرکز  تحصیل می‌کنند و از آنها نگهداری می‌شود به نحوی که در ایام فراغت از تحصیل به آموزش حرفه‌های دستی مشغول می‌شوند و آموزش‌های لازم را در این رابطه تا سن 15 سالگی فرامی‌گیرند؛ تصریح کرد: در این راستا با هدف  فراهم شدن آموزش  و فراگیری حرفه‌های مورد نیاز فنی برای کودکان مددجوی این مراکز، ضروری است جلساتی با مراکز فنی و حرفه‌ای برگزار شود.

در این جلسه همچنین رئیس اداره حراست اوقاف فارس بر لزوم محاسبه سرانه کمک به کودکان مددجوی یتیم در سال جاری تاکید کرد و اظهار داشت: در شرایط فعلی و با توجه به شیوع کرونا، می‌بایست ماهانه این سرانه و مستمری به مددجویان اهداء شود و نظارت دقیق، مستمر  و بیش از گذشته بر فعالیت پرورشگاه‌های موقوفه اعمال شود.

انتهای پیام/424/ش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار