کد خبر: ۱۳۹۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲
​فرمانده پلیس راه کشور گفت: ارتقاء ایمنی باید دغدغه اصلی برای جاده‌های مازندران باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران، سردار سیدتیمور حسینی در نشست هم‌اندیشی تشکل‌های صنفی حمل و نقل استان مازندران، فرماندهان پلیس راه با مسؤولان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان که با حضور مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برگزار شد، گفت: حفظ و ارتقاء ایمنی باید دغدغه اصلی برای جاده‌های این استان باشد.

وی با بیان اینکه مازندران دارای راه‌های ارتباطی پرتردد بوده و از این نظر این استان در زمره استان‌های عملیاتی از بُعد ترافیکی است، افزود: ایجاد یک راه ایمن و مناسب برای کاربران جاده‌ای جز دغدغه‌های پلیس راه و راهداران بوده ، از این رو تلاش می‌شود تا با بکارگیری تمام امکانات و تجهیزات در جهت ارتقاء امنیت و آسایش مسافرین در جاده‌های بین شهری تامین شود.

 فرمانده پلیس راه کشور به حوزه حمل و نقل عمومی اشاره و بیان کرد: حمل و نقل زیر ساخت توسعه پایدار بوده، از این رو باید در خصوص ارتقا و اصلاح امورات این حوزه نگاه ویژه‌ای صورت بگیرد.

حسینی در این نشست از تلاش های دست اندرکاران حوزه حمل و نقل عمومی خاصه رانندگان بخش کالا و مسافر این استان به منظور تلاش و فعالیت در زمان بیماری کرونا و به حرکت در آوردن صنعت حمل و نقل کشور قدردانی کرد.

فرهاد صالحیان مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور نیز در این نشست به ضرورت برقراری تردد در تمامی ایام سال اشاره و تصریح کرد: حفظ ارتباطات و تداوم جریان پیوسته شبکه حمل و نقل و بالاخص شبکه حمل و نقل جاده ای در تمامی ایام سال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که کوچکترین عامل بازدارنده این جریان پیوسته، صدمات جبران ناپذیری را بطور مستقیم و غیرمستقیم وارد خواهد ساخت.

وی ضمن قدردانی از عوامل پلیس راه و اعضای تشکل های صنفی حمل و نقل استان تصریح کرد : چیزی که ما باید برای دستیابی به آن تلاش کنیم، افزایش ضریب امنیت و راحتی برای کاربران جاده‌ای و مسافرین در راه است.

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ادامه داد: راهداران سخت کوش و ماموران سفید پوش پلیس راه باید برای به ثمر نشستن این مهم تلاش و نظارت دقیق‌تری داشته باشند.

 عباسعلی نجفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در ادامه این نشست اظهار کرد: خوشبختانه در مازندران تعامل و همکاری بین فعالان عرصه حمل و نقل با متولیان جاده‌ای بسیار مثبت و قابل تقدیر است.

وی از نشست‌های ماهانه تشکل‌های صنفی و مسؤولان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و پلیس راه خبر داد و گفت: در نشست‌های مذکور موارد مربوطه این بخش حمل و نقل بررسی و در سایه همکاری و تعامل همه جانبه رفع می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران در ادامه به عملیات راهداری زمستانی در سال جاری اشاره و خاطر نشان کرد: تجهیز راهدارخانه‌ها به وسایل و امکانات مورد نیاز، استفاده حداقلی از نمک برای جلوگیری از آسیب رساندن به ابنیه فنی راه  و تعمیر و مرمت ماشین آلات راهداری جز اولویت‌های ماست.

نجفی ادامه داد : در سایه حضور فعال و پررنگ و چشمگیر راهداران و دیگر دستگاه‌های خدمات رسان جاده‌ای در محورهای برفگیر استان به همراه اقدامات ایمنی اداره کل و فرهنگ سازی و رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان امیدواریم امسال شاهد کاهش تصادفات و فوتی‌های ناشی از آن در سطح راه‌های استان باشیم.

گفتنی است، در پایان این نشست با اهدا لوح و هدایایی از فعالین عرصه حمل و نقل، پلیس راه و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/غ

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار