کد خبر: ۱۳۹۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴
مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: بر اساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع ویروس کرونا، کاشمر در وضعیت بحرانی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کاشمر،  محمدجواد یزدانی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌شدگان کرونا در این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر بیمارستان شهید مدرس(ره) با ظرفیت کامل و یکی از بخش‌های بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر از بیماران بستری مبتلا به کرونا مراقبت می‌کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با ابراز تأسف از بی‌توجهی برخی از مردم به شرایط و وضعیت بحرانی کرونا در شهرستان افزود: عده‌ای بدون در نظر گرفتن این شرایط، اقدام به برگزاری مجالس تعزیه، عروسی، جشن تولد و دورهمی به‌صورت خانگی در نقاط شهری و روستایی می‌کنند، که این مهم علاوه بر تشدید شرایط و افزایش تعداد مبتلایان، باعث به خطر افتادن جان افراد شرکت‌کننده در این مراسم‌ها می‌شود.

 وی بابیان اینکه باوجود همه هشدارها و توصیه‌ها همچنان شاهد افزایش تعداد مبتلایان و بیماران بستری در بیمارستان‌های کاشمر در هفته‌های اخیر هستیم، ابراز کرد: نیمی از افراد بستری‌شده در بیمارستان‌های کاشمر از ساکنین روستاهای این شهرستان هستند، که باوجود اطلاع‌رسانی‌ها و توصیه‌های پزشکان متخصص در بسیاری از روستاها شاهد کمک به انتقال و انتشار ویروس با برگزاری مراسم‌های تعزیه و عروسی هستیم.

یزدانی با اشاره به اینکه به خاطر خودخواهی و سهل‌انگاری برخی از افراد در عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی، ظرفیت بیمارستان‌های کاشمر از بیماران کرونایی تکمیل‌شده است، یادآور شد: متأسفانه تعداد زیادی از پرسنل زحمتکش بهداشت و درمان و بالأخص نیروهای کادر درمان به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با اشاره به پذیرش بیماران کرونایی از شهرستان‌های کوهسرخ و خلیل‌آباد در بیمارستان کاشمر گفت: برابر بررسی‌های انجام‌شده، 50 درصد بستری‌شدگان ساکن مناطق روستایی و 25 درصد هم ساکن محله خیابان قائم کاشمر هستند.

انتهای پیام/ 70042

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار