کد خبر: ۱۴۰۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
استاندار کردستان گفت: اعتبارات ایاب و ذهاب دانش‌آموزان بانیازهای ویژه استان تامین خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا عصر امروز در دیدار با رییس آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار کرد: در راستای اعتباراتی که توزیع می‌شود نیاز است کردستان ویژه‌تر دیده شود چرا که کردستان به لحاظ اقتصادی وضعیت ضعیفی دارد.

وی با بیان اینکه استان‌هایی که به لحاظ اقتصادی وضعیت مناسبتری دارند افراد خیر نیز بیشتر است، افزود: در کردستان نیز خیر نسبت به سایر استان‌ها کم است و نیاز است مسوولان کشوری توجه ویژه‌ای به استان داشته باشند.

وی بیان کرد: باید در تزریق اعتبارات پروژه‌های در دست احداث ویژه دانش‌آموزان استثنایی استان کردستان توجه شود تا در کمترین زمان ممکن پروژه‌ها افتتاح شود.

استاندار کردستان اضافه کرد: اعتبارات ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی استان تامین خواهد شد تا این قشر مشکلی در تردد نداشته باشند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور نیز در این دیدار بیان کرد: 25میلیارد تومان تعهد شده که در بخش مردمی و دولتی تامین شود تا برای دانش‌آموزان استثنایی فضای آموزشی احداث شود.

سید جواد حسینی خاطرنشان کرد: در استان کردستان یکصد و سومین مرکز توانبخشی کلنگ‌زنی شد که در صورت تامین زمین 6 مرکز دیگر تامین اعتبار خواهد شد تا در استان احداث شود.

وی با بیان اینکه یک سالن ورزشی ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سقز نیز ایجاد خواهد شد، گفت: در حیاط مدارس بزرگ 6 سالن ورزشی 200 متری برای این دانش‌آموزان در سطح استان احداث می‌شود.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی یک مرکز مشاوره در سنندج امروز انجام شد و دو مرکز دیگر نیز در تا پایان امسال در استان ایجاد خواهد شد تا خدمات توانبخشی، مشاوره‌ای و آموزشی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ارائه دهد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور راه‌اندازی پایگاه سنجش و تهیه زمین چمن مصنوعی را نیز از دیگر اقداماتی دانست که در استان انجام خواهد شد.

حسینی در پایان خواستار تامین اعتبار ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی در استان شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی کردستان نیز در ابتدای این جلسه اعلام کرد: آموزش و پرورش استثنایی در سطح کشور بستری برای جذب خیرین در ساخت مدارس ویژه دانش‌آموزان استثنایی فراهم کرده است.

رشید قربانی افزود: امروز با حضور یکی از خیرین در زمینی آموزشی مدرسه 14 کلاسه ویژه دانش‌آموزان اتیسم در سنندج کلنگ‌زنی شد.

وی از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی ساختمان مجموعه استثنایی خبر داد و گفت: تجهیزات این مدرسه نیز از سوی آموزش و پرورش استثنایی کشور تامین می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین در شهرهای مریوان و سقز نیز مراکز توانبخشی احداث خواهد شد که در مریوان در حال احداث است و در سقز نیز با همراهی خیرین پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/2330/72

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار