کد خبر: ۱۴۰۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
مستند «قصه‌های همیشگی» به کارگردانی بابک مجیدی و تهیه‌کنندگی علی‌اکبر نظری چهارشنبه ۲۱ آبان ساعت ۲۱ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، «قصه‌های همیشگی» یک فیلم مستند اجتماعی و مطالبه‌گرایانه در مورد تالاب «استیل» در نزدیکی آستارا است که در معرض تخریب به منظور جاده‌سازی بود. این اتفاق در تابستان ۱۳۹۶ به صورت پنهانی در حال رخ دادن بود که عده‌ای از مردم و کشاورزان بومی متوجه ماجرا شده و واکنش نشان می‌دهند. مستند «قصه‌های همیشگی» با ارائه مستنداتی از اهمیت این تالاب در زندگی جانوری منطقه به ماجرای تخریب آن می‌پردازد.

تالاب استیل با ۱۳۸ هکتار وسعت در هفت کیلومتری شهر آستارا از مناطق گردشگری و مأمن جوجه‌آوری بیش از چهار هزار و ۵۰۰ قطعه پرنده و نخستین ایستگاه پرندگان مهاجر در پاییز و زمستان است.

این مستند نیمه بلند در دهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» نیز حضور داشت و موفق به دریافت لوح افتخار بهترین مستند در بخش «پایش و پالایش اجتماعی» شد.

این فیلم، روشنگری درباره ماجرایی است که نزدیک بود تالاب «استیل» را برای همیشه نابود کند. مجیدی نویسندگی این مستند را نیز بر عهده داشته و از دیگر عوامل آن می‌توان به تصویربردار بابک مجیدی و معین سنجریان، عکاس یاسر هژبری اشاره کرد.

این مستند امشب ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود و بازپخش آن روز بعد ساعت ۹ خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار